Medelhavet!

Vi lämnadet ett soligt och fint Como igår vid 10.30 och körde söderut. Först stannade vi till vid en djuraffär då hundarnas mat faktiskt börjar ta slut, så vi fyllde på med en påse. Körde söderut via Milano och kom så småningom in i regionen Ligurien. Vid 15.30 kom vi fram till staden Imperia med sina drygt 40 000 invånare. I Imperia är nämligen min kollega Sarah med familj på semester så när vi ändå skulle vara i krokarna så åkte vi ju självklart och hälsade på dem. Det är Sarah, hennes man Rasmus och deras två barn, 10-åriga Bonnie och 3-åriga Eden.

De hyr en lägenhet i Imperia i två veckor med en fantastisk utsikt över Medelhavet. Så vi bjöds in på ett glas vin och så hängde vi hemma hos dem ett tag innan vi bytte om och gick till stranden. Den stranden vi var på hade en del där hundar var tillåtna men just där var det ganska vågigt så hundarna vågade inte riktigt gå i själva. Men det var 28 grader varmt så vi tog i och doppade dem. Känns ändå lite häftigt och kul att våra hundar har varit så långt hemifrån att de har badat i Medelhavet!

Inne på beachclubben fick hundarna dock vara med så vi gick dit och så fick Fredrik sitta där med dem medan jag badade ihop med Sarah, Bonnie och Eden. Känns verkligen som längesedan man var på solsemester och kunde bada i havet, så det var riktigt skönt. Bytte sedan av Fredrik så han fick bada en stund och sedan hängde vi på beachclubben en stund.

Vandrade sedan tillbaka till lägenheten där Rasmus hade gått tillbaka i förväg och förberett middag. Svingod pasta med tomatsås och rödvin till. Så gott! Så vi käkade, drack vin och efter ett tag tog vi med oss våra grejer och gick ut för att köpa en efterrättsgelato. Gick ner till marinan där det ligger rätt feta båtar, och åt glass innan vi strax före kl. 22 var tvungna att röra på oss, då vi skulle checka in på vårt hotell före 22.30. Vi bor nämligen inte i Imperia utan i Sanremo som ligger ca 40 minuter från Imperia, västerut. Så vi körde dit och kom fram till ett hotell där det visade sig att de hade gått hem kl. 21, så det var helt mörkt och nedstängt. Men jag ringde ett journummer och efter en stund kom det en kille som checkade in oss. Rummet är pyttelitet och det är knappt vi får plats men det har en superfin utsikt över Medelhavet.

Man vet att man har haft en bra dag när man har haft så trevligt att man har glömt att ta bilder, så det blev inte supermånga bilder från vår eftermiddag med Sarah och gänget igår. Men vi hade verkligen så jädra trevligt och klockan gick superfort, och helt plötsligt skulle vi åka vidare.

Puss och kram!

Enda sättet att kommunicera i den italienska stadstrafiken, haha

Mot Milano

Havet!

By längs vägen

Framme i Imperia

Imperia

Utsikten från deras balkong

Stranden. Den lilla viken in mot strandpromenaden var där hundar fick bada, så det var rätt vågigt, som ni ser