Byron Bay

Äntligen framme i Byron Bay! Efter 14½ timme på bussen så är vi båda två rätt trötta i kroppen... Bussresan var dock inte så dryg som vi hade förväntat oss. Känns helt sjukt att vi redan är här! Klev i alla fall upp strax efter 05.00 imorse, käkade frukost, packade och försökte vara så tysta som möjligt för att inte väcka våra rumskompisar. Eller så mycket till "kompisar" kanske man inte kan snacka om, eftersom alla utom en var jättesura och otrevliga. Jäkla skottar, vettu! Nej då, men vi begav oss i alla fall från hostelet vid 06.00-tiden.

Traskade med all j-vla packning till busstationen och kom dit vid halv sju. Slängde in våra väskor och tog plats långt bak i bussen. Det var inte så jättemånga som klev på i Sydney, utan det var kanske 6 pers och jag och My. Väldigt skönt att det inte var proppat, så jag och My tog varsitt två-säte för oss själva. Började åka genom stan och helt plötsligt ser jag Operahuset och då upptäcker vi att vi faktiskt åker på Harbour Bridge! Haha! Så nu kan jag säga att vi har åkt över den också.

Sov största delen av morgonen och vid 10.30 gjorde vi första stoppet. Stod där i ca en halvtimme innan vi åkte vidare. Stannade sedan andra gången efter ett par timmar så vi fick sträcka på benen. Sista stoppet var bara en halvtimme utanför Byron Bay och vi kom fram i tid, dvs. vid 21.35. Hela resan har vi sovit, ätit, pratat skit, lyssnat på musik, kollat på tre filmer (The Terminal, 2 Fast 2 Furious och Journey to the Center of the Earth). Har sett många kängurur, både döda och levande längs vägen, och även en varningsskylt för koalor! Såg tyvärr inga, trots att vi höll span. Luktade dock jättemycket kiss i bussen eftersom det fanns toalett ombord, men hur äckligt det än låter så vande vi oss rätt snabbt vid den mysiga odören.

När vi kom fram hade vi ingen aning om vilken adress vårat hostel låg på, utan vi börjar bara planlöst gå i en rikning och hugger sedan tag i en vakt vid en bar och frågar vart det ligger. Visar sig att vi bara var ca. 50 meter från hostelet som ligger på en bakgata men ändå mitt i Byron Bay. Hostelet är jättefräscht och är jättecoolt inrett. Hann bara ta en bild på vårat rum idag, men jag ska ta lite mer nere i entrén imorgon. Ska som sagt sova här i tre nätter och sen får vi se om vi bokar fler på det här eller om vi ska boka in oss på nåt annat hostel.

Som ni kanske förstår har vi ju inte sett nånting av Byron Bay förutom den lilla biten vi gick från bussen till hostelet men det blir till att utforska det imorgon. Är som sagt rätt trötta efter bussåkandet idag så imorgon blir det till att sova ut och sen ta oss en tur på staden och ner till beachen, hoho!

Visserligen har jag varit bra på att uppdatera nu de senaste dagarna sen jag lämnade Coota, men jag vill ju veta hur ni har det också! Så kommentera här i bloggen eller bombardera mig med mail så jag vet hur det är med er därhemma.

Lite bilder från dagen. Puss puss!

Hittade röddoppade bananer på Woolworhts igår. Ingen aning om varför dom var röda. Dom var inte ekologiska eller så, så har ingen aning...

På busstationen

Åka tåg i 15 timmar. Toppenkul!

Greyhound

Vid första stoppet

Åka buss

Vårat rum på hostelet i Byron Bay
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 34-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Kryssning i Karibien,
26 december-11 januari 2025
RSS 2.0