Fjärde gången till Ungern

När jag startade bloggen inför min långresa i Australien för 15 (!!) år sedan så var det framförallt för att låta alla i familjen veta vad jag hade för mig på andra sidan jorden. Det är såklart fortfarande en del av det, men jag har också kommit fram till att bloggandet också är mycket för min egen skull, att jag faktiskt har en dagbok över vad jag gör på alla mina resor, vilket är ett väldigt roligt minne. Jag går faktiskt lite då och då in på bloggen och läser igenom någon av alla resor, och trots att kommande resa bara är en liten en, så är det alltid kul att ha ett minne över vad man har haft för sig på sina semestrar.
 
Så nästa onsdag så är det dags att åka till Ungern för fjärde gången. Vi var ju där första gången 2012, sen 2019, 2022 och nu 2024. Vi ska såklart åka och hälsa på våra kära vänner Judit och Paul och lilla Holly i Tata, där deras hus nu står helt klart, för när vi var där 2022 höll det ju fortfarande på att byggas. När vi var där 2022 skrev jag:
 
Det ligger i ett semesterområde, där många av husen används som stugor, men det är ändå flera som bor där permanent. De håller på att bygga ut sitt hus, så nu var plattan gjuten för utbyggnaden, och så ska snickarna komma nästa vecka för att börja sätta upp skalet till utbyggnaden av huset. Det ska bli kul att komma tillbaka igen och se när allt är klart!
 
Och nu ska vi alltså äntligen få se hur det ser ut! Judit har skickat bilder i olika stadier av bygget så vi har fått uppdateringar kring hur allt har blivit men det ska såklart bli roligare att se det på riktigt.
 
Så nästa tisdag efter jobbet åker vi och lämnar hundarna hos mamma och Gunnar, då vi flyger från Göteborg direkt till Budapest på onsdag den 28:e, vid lunch. Från Budapest tar vi sen tåget till Tata där Judit kommer och hämtar oss. Vi kommer stanna hos dem tills på söndag, då vi flyger hem vid 15-tiden, även det direktflyg.
 
Ser verkligen fram emot att träffa Judit och Paul igen och även att förhoppningsvis få lite sol och värme så här innan hösten drar igång.
 
 
Snart ses vi, Tata!

Kommentera här!
Postat av: Mamma

Härligt att ha barnbarnen några dagar. Ha det så trevligt i Ungern❤️Revlig resa 😊

2024-08-23 @ 19:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 34-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Kryssning i Karibien,
26 december-11 januari 2025
RSS 2.0