Hej Sydney!

Från och med nu kan jag äntligen börja blogga "normalt" igen, dvs. utan att vara orolig för att nån ska kasta ut mig för att jag säger vad jag tycker och känner. Lämnade i alla fall Cootamundra ihop med My vid 11-tiden imorse för att ta oss mot Sydney. Van tåg-åkare som jag är tyckte inte jag att 5½ timme på tåget skulle vara så farligt. Vi spelade kort, lyssnade på musik, käkade, pratade skit och hejhopp så var vi framme i Sydney! Precis när jag frågar My vad det där höga tornet i Sydney heter (Sydney Tower) så kikar jag ut genom fönstret och får syn på det. Woop woop! Sån jävla skön känsla att vara i storstan bland trevliga människor och inte behöva känna att man är oönskad och inte räcker till.

Tog oss från tåget till bussterminalen där vi inhandlade ett busskort som går mellan Sydney och Cairns. Har inte riktigt bestämt om vi kommer åka direkt till Byron Bay på tisdag, eftersom det är en bussresa på ca 14 timmar, och att busskortet bara är giltigt en väg. Vi trodde att det var giltigt i båda riktingarna, dvs. mellan Cairns och Sydney också, men tyvärr inte. Ska ta och kika vart vi ska åka först om det inte blir till Byron Bay... Hur som helst, vi tog sedan och knallade från bussterminalen och skulle hitta vårat hostel, Kangaroo Bakpak, samma som jag ska bo på i januari när jag kommer hit. Var inga problem att hitta, men med all vår packning så var det lite långt att gå och vi var jävligt svettiga när vi kom fram. "Checkar in", får rundtur och nycklar och blir visade till vårat rum. Bor i ett rum med sex bäddar där det just nu är vi, en irländsk kille och två tjejer från Skottland. Hostellet är hur nice som helst och tar inte så långt tid att gå till "stan".

Installerade oss lite snabbt på rummet och sen tog vi en sväng ut för att hitta nåt ställe att käka. Både jag och My var sjukt sugna på flöt, så vi hittade Hungry Jack's, vilket är som typ Burger King, så vi tog varsinn hamburgare. På vägen dit måste jag bara säga att My tittar in på en restaurang där det sitter en kvinna som definitivt måste vara en man. Sen ser vi en skylt där det står "Lick-Her Shop" dvs. inte "Liquor Shop". Sen ser vi massa karlar som är intima med varandra på gatan... Sen upptäcker vi att det är sexshoppar och bögklubbar överallt. Jasååååå, vi har hamnat i dom kvarteren, haha! Efter vi hade käkat svängde vi in på 7-Eleven och handlar chips och öser tillbaka till hostellet.

Planen för imorgon är Operahuset och Sydney Tower (på nära håll denna gången) och försöka planera vart vi ska åka på tisdag. Första intrycket av Sydney är att jag älskar staden och älskar människorna här. Alla är så laid back och har flip-floppar och surfshorts. Love it!

Pussar och Kramar!

Hej då Coota-fucking-mundra!

Åka tåg

Hej hej!

Framme i Sydney!

Var tvungen att plåga oss upp för denna mördarbacke...

Vårat Hostel som ligger i Surrey Hills

Maat!

Var tvungen att datanörda oss lite...
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 34-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Kryssning i Karibien,
26 december-11 januari 2025
RSS 2.0