Tillbaka på svensk mark

Sådärja, då var vi tillbaka i Sverige, och just nu sitter jag hos pappa på Björis och skriver. Klockan rinde klockan 04.00 och 45 minuter senare blev vi upphämtade av en taxi som tog oss till busstationen. Eftersom Iceland Air tog betalt för maten på planet när vi flög till Island, så hade vi redan inhandlat frukost i en mataffär som vi skulle äta på bussen. Vi slår oss ner på bussen och jag ber Fredrik att ge mig matkassen, och det är då han upptäcker att den glömdes kvar i taxin. Balleee! Jag som var så hungrig! Så det blev till att vara hungrig en timme till innan vi kom till flygplatsen, där vi köpte lite frukost.

Vi kom i lagom tid till flygplatsen så vi behövde inte vänta så länge innan vi fick boarda. Lämnade isländsk mark vid åttatiden och vi roade oss med film hela vägen till Stockholm. Väl på Arlanda blev vi upphämtade av pappa och Maggan och så for vi vidare till Uppsala. Här i Uppan stannar vi över påskhelgen och sen flyger jag hem till Jämtland på söndag och stannar tills på fredag nästa vecka.

För att resumera så har vi haft en väldigt bra resa och vi har fått uppleva allt det vi ville. Som jag skrev i första inlägget angående den här resan så har faktiskt inte Island stått längst upp på min lista över länder jag ville besöka, men nu i efterhand är jag väldigt glad att jag har gjort det. Det är ett väldigt häftigt land med ett landskap som inte är likt nånting annat. Nu var ju inte vi på Island under bästa tiden på året med tanke på att det var mulet nästan varje dag, men det har inte hindrat oss från att göra någonting. Vi har haft rediga kläder på oss och har trotsat allt vad väder heter. Enda nackdelen är att det är lite dyrt att handla på Island. Priserna ligger på ungeär samma som hemma i Sverige, och ibland är det till och med lite överpriceat, typ på mat.

Hur som helst så har vi haft det jättebra, men som vanligt så är det alltid skönt att komma hem. Blev inte så mycket bilder från dagen, men ett par i alla fall. Håll utkik efter fler resor och uppdateringar, inom en väldigt snar framtid...
 
Flygplatsfrukost
 
Jag nästan svimmade när jag såg detta! Dock köpte jag ingenting eftersom det var rätt dyrt...
 
Tröttis!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 34-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Kryssning i Karibien,
26 december-11 januari 2025
RSS 2.0