Ankomst Helsingfors

Moi moi från Helsingfors i Finland! Den här resan tänkte jag faktiskt inte att jag skulle blogga. Dels för att vi inte har åkt så väldigt långt hemifrån, så att det kanske inte skulle kännas som en "riktig" semester, dels för att jag inte ville vara upptagen med att blogga då vi inte är borta så länge. Men dag 2 insåg jag att jag ju vill visa er alla bilder på vad vi gör här borta, så det får bli bloggning ändå! Vi är dock nu inne på sista heldagen men jag kommer skriva alla inlägg som om de vore skrivna samma dag. Så here it goes, med start torsdag 10 maj:
 

 
Flyget från Göteborg direkt till Helsingfors gick inte förrän kl. 20.20 och i och med att det var Kristi Himmelsfärd och röd dag så var vi båda lediga från jobbet. Göteborg bjöd på hela 28 grader (!) så vi passade på att åka och köpa blommor till uteplatsen och balkongen och planterade det. Vid 18-tiden tog vi oss in till stan för att sedan ta flygbussen ut till Landvetter.
 
Flyget till Helsingfors avgick i tid och vi kom fram vid 22.30 lokal tid, fastän resan tog bara dryga 1 timme. Tog en buss in till centrala Helsingfors och därifrån tog vi en taxi till vårt hotell som ligger på Skatudden, eller Katajanokka som det heter på finska, där vi skulle sova en natt. När jag bokade hotell för den här helgen så bokade jag bara fredag-söndag i och med att vi fick tag på Metallicabiljetterna, så att vi var garanterade ett boende över helgen. Men efter ett par månader insåg jag att det skulle vara bättre om vi flög redan på torsdagen, men då var vårt hotell som vi har bokat fredag-söndag uppbokat, så vi fick ta en natt på ett annat hotell. Så vi checkade in och imorgon, fredag, är det äntligen dags för konsert!! Men innan dess ska vi ut på andra äventyr.
 
Hej hej!
 
Mot Landvetter
 
En liten juice innan avgång
 
Hej Finland!
 
Touchdown Helsinki

Kommentera här!
Postat av: Mamma

Kul att läsa bloggen igen.

2018-05-12 @ 21:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0