Lad os gå til København!

Imorgon vid den här tiden sitter vi på flyget till Kangerlussuaq på Grönland. Alltså GRÖNLAND! Det är så sjukt. Helt sjukt! Vi som vid flera tillfällen har mellanlandat på Kastrup och sett de röda Air Greenlandplanen vara parkerade på landningsbanan och bara längtat efter att få åka dit. Och imorgon är det vi som kommer stå vid den där gaten för att boarda planet till världens största ö. Det ska bli så jädra fett!!
 
Det känns ju ganska konstigt att ha tagit fram vinterjackan och underställ nu när det är över 15 grader och grönt och vårigt här i Göteborg... Det står förvisso på yr.no att det kommer att vara plusgrader i Kangerlussuaq och även i Nuuk och Ilulissat dit vi ska senare under vistelsen, men jag har en känsla av att vädret kommer att vara betydligt råare på Grönland än vad det är hemma, plusgraderna till trots.
 
Så ikväll vid 18.30 tar vi tåget till Köpenhamn och har en natt på ett hotell nära flygplatsen innan vi imorgon kl. 11 flyger västerut. Flygningen tar strax under fem timmar, och vi kommer ligga fyra timmar bakåt i tiden, så vi kommer landa när klockan är runt 12 lokal tid. Vid något tillfälle under förmiddagen, om det så är på flygplatsen vid gaten, eller i flygplanet så kommer vi möta vår grupp som vi ska resa tillsammans med. Det kommer vara en internationell grupp med folk från både Europa, USA och Asien. Hoppas bara att vi inte hamnar i en pensionärsgrupp, haha!
 
Så igår hämtade jag mamma från flyget som ska bo hos oss för att ta hand om Ellie när vi är borta. Fastän att jag vet att hon kommer ha det hur bra som helst tillsammans med "mormor" så känns det jobbigt i hjärtat att vara ifrån henne så här länge, då vare sig jag eller Fredrik har varit borta ifrån henne mer än två dagar i sträck. Så jag hoppas att jag kan undvika att lipa när vi ikväll åker hemifrån för att ta tåget till Köpenhamn.
 
Tillgången till WiFi kommer ju säkert vara sisådär dit vi ska, så jag ska försöka uppdatera så gott det går. Det kommer även vara sjukt dyrt att både ringa, surfa och sms:a, så vi får försöka undvika det...
 
Vi kommer fram till Köpenhamn ikväll vid 22-tiden så jag tror inte att jag skriver nånting då, utan vi får se när vi hörs nästa gång. Jag ska göra mitt bästa att hålla er uppdaterade så ni kan få hänga med på resan.
 
Så nästa gång det blir liv här på bloggen är från Grönland. Jag säger det igen: från GRÖNLAND!!!
 
Hej svejs!
 
 
Grönland från rymden. Dit ska vi!!

Kommentera här!
Postat av: Mamma

Vi kommer att ha det så mysigt Ellie o jag ❤️Ska bli kul som alltid att följa er resa.

Svar: Det kommer ni verkligen ❤️❤️❤️
Hanna-Sofia

2019-05-15 @ 13:14:06
Postat av: Farsan Carlson

Trevlig resa!

Svar: Mange tak!
Hanna-Sofia

2019-05-16 @ 07:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0