Grattis, herr och fru Voltaire!

Igår var alltså den stora dagen för Emma och Leo. Vi började dagen rätt så lugnt, och sedan hjälptes vi alla åt med att ställa i ordning bord, stolar, städa upp, testa ljudutrustning osv. Strax före kl. 13 gick jag upp på rummet och började göra mig i ordning, då fotografen och videografen skulle komma 1½ timme senare.
 

Jag kände mig väldigt fin i min mörkblåa långklänning men Emma var såklart den vackraste i sin brudklänning i spets med släp och lååååång slöja. Jag, Emma, Leo, den andra brudtärnan Anne och Leos bestman Marcus fotograferades sedan i olika konstellationer i lite mer än en timme. Vid 17 skulle själva ceremonin börja men som alltid blir det alltid lite förseningar och vi kom igång strax efter. När det var dags så gick jag in först, Anne sedan och sist Emma, då Leo stod där framme och väntade. Det var över 30 grader varmt så det var sjuuukt varmt att stå i strålande sol, men som tur var så pågick ceremonin i bara en halvtimme.

 

Efter ceremonin var det mingel och snittar och i egenskap av toastmadame informerade jag ju om diverse saker som skulle ske under kvällen osv. Vi minglade på ett bra tag och middagen serverades strax före kl. 20. Jag hade en av hundarnas leksaksgummigrisar med mig som jag döpte till François som var den tutan jag använde för att få folks uppmärksamhet när det var dags för tal. François blev väldigt poppis, inte minst bland alla hundar när jag pep med den. Det var totalt sex hundar på plats under dagen, men vi lät Ellie och Thea vara uppe på rummet för det mesta, då vi ville kunna ha fullt fokus på kvällen.

 

Ska inte beskriva allt i detalj vad som gjordes och sades, men det var ett väldigt vackert bröllop, och väldigt trevligt. Vi satt vid samma bord som Anne och hennes sambo, Leos syster med sambo och en av Leos kompisar med sambo. Jag höll såklart ett tal till Emma vilket gick jättebra och även mitt toastmadamande gick som smort. Jag har ju aldrig varit toastmadame innan men jag tyckte själv att det gick jättebra, och jag fick så mycket beröm från både Emma och Leo, men även från andra gäster som sade att jag gjorde väldigt bra ifrån mig. Emmas svåger Dino sade att han funderade på om han skulle kunna nått upp till min nivå, men konstaterade att han inte ens hade nått till knäna, haha.

 

Hela dagen och kvällen var väldigt trevlig, och enda nackdelen med att vara toastmadame och inte bara en vanlig gäst var såklart att jag hade mer att tänka på, vilket resulterade i väldigt stora hopp mellan bilderna. Ibland hade det gått flera timmar innan jag hade tagit några bilder för att jag var så fokuserad på min uppgift. Men jag antar att när man glömmer bort att ta bilder så har man haft en riktigt trevlig kväll. Klockan stod på 02.15 när jag gick upp på rummet, och Fredrik stannade i en timme till. Leos föräldrar var några av de sista som gick upp och då var klockan 04.30.

 

Imorse vaknade vi inte förrän 10.30 och då tog jag en liten sväng med hundarna och åt sedan en mycket senare frukost än vad vi brukar. Jag var inte ens lite berusad igår men det var ändå väldigt skönt att bara ha en heldag vid poolen, så det var vi haft idag. Det har idag varit 34 grader varmt så det har varit guld värt att ha tillgång till poolen. Hundarna var med ute en stund på dagen och vi doppade dem i poolen flera gånger men när det var som varmast fick de vara på rummet i AC i 22 grader istället för ute i 34 grader. Vi käkade alla pizza till middag och har bara tagit det lugnt här vid huset idag. Nu på kvällen spelade jag, Fredrik, Leo, Emmas svåger Bojan och hans dotter Alicia kort och det blev en betydligt tidigare läggning idag än igår om man säger så, haha.

 

Imorgon åker vi vidare, efter att ha haft fyra dagar här i södra Frankrike. Nu ska vi sakta men säkert börja jobba oss hemåt så imorgon kör vi norrut för att så småningom komma hem framåt slutet av veckan.

 

Bildbomb från bröllopet och idag följer!

 
(null)
Förberett för ceremoni 
 
(null)
Där vi skulle äta middag 
 
  (null)
Bruden i sin stass 
 
(null)
Daisy vilar upp sig innan festligheterna
 
(null)
Brudtärnor och bestman under fotograferingen
 
(null)
Det vackra brudparet 
 
(null)
Daisy ser på
 
Jag och Anne går in
 
 Brudparet 
 
(null)
Tärnor
 
De nygifta 
 
(null)
Brudselfie
 
Hej! 
 
(null)
Snittar
 
(null)
Gäster
 
Brudtärneselfie
 
Mer gäster 
 
Bruden och alla hundar (utom en)
 
(null)
Hundar
  
Bordet
 
Info om kvällen
 
Vi
 
Och hundarna 
 
(null)
Leos föräldrar Annika och Danne, och Ellie, haha 
 
Leos bestman Marcus 
 
(null)
Vackra bruden! 
 
Tårtdags
 
(null)
Mata med tårta 
 
Första dansen
 
(null)
Party! 
 
(null)
François
 
(null)
Plask i poolen dagen efter 
 
Thea simmar 
 
Thea i poolen 
 
(null)
Ellie simmar 
 
(null)
Ellie vid poolkanten

Kommentera här!
Postat av: Mamma

Så mycket vackert att titta på. Fina bilder. Kul att hundarna var så delaktiga. Kram

2022-07-04 @ 19:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0