Maldiverna nästa!

Då var vi nere på sista dagen här i Dubai för den här gången, innan vi som sagt kommer tillbaka innan vi åker hem. Så idag åt vi frukost och fixade oss i vanlig ordning, och tog det lugnt på rummet en stund innan vi checkade ut vid 11.30. Lämnade väskorna på hotellet och promenerade i sedvanlig ordning till vår hållplats i Mall of the Emirates. Tog och åkte norrut till Burj Khalifa då vi gärna ville få en titt på den i dagsljus, då vi hittills bara har sett den i mörkret.
 
Hoppade av vid Dubai Mall och gick sedan ut mot fontänen där vi var häromkvällen för att knäppa lite bilder på den. Apple Store inne i köpcentrat har en stor balkong som vetter ut mot fontänen och tornet så vi gick ut dig och tog bilderna, och alltså... det ser verkligen ut som en stor rymdraket bara har slagit sig ned mitt bland alla andra byggnader. Den är så omöjligt jävla hög så det är helt sjukt. Är kanske svårt att förstå utifrån bilderna men övriga byggnader runt omkring är ju svinhöga dom också. Den slår ju alla andra skyskrapor i världen med hästlängder också, då Burj Khalifa är 828 meter medan tvåan är Shanghai Tower på 623 meter. Men om ett par år kommer Jeddah i Saudiarabien stoltsera med att ha världens högsta byggnad; strax över 1 000 meter hög, alltså över en kilometer hög. Helt galet!
 
Efter vi hade stått ute och tagit bilder i typ fem minuter så höll vi på att smälta bort i hettan och gick in i Dubai Mall. Så det är där vi har spenderat största delen av dagen, där jag gick loss på Victoria's Secret (eller gick loss och gick loss, jag "småhandlade" bara en bh och sju par trosor, så mer ska det bli på hemvägen!). Fredrik handlade sig ett par t-shirts och lite kalsonger, plus att vi båda slog till på varsitt par nya Rayban solglasögon. Billiga var dom f*n inte, men sjukligt snygga, och jag har egentligen bara ett par som jag använder så vi unnade oss. Och det är ju faktiskt inte varje dag man är vare sig i Dubai eller på bröllopsresa, så det så!
 
Efter en heldag inomhus tog vi sedan tunnelbanan tillbaka till hotellet vid 17-tiden. Nu är klockan 18.30 och vi tänkte åka mot flygplatsen om 1½ timme.
 
För ett år sedan när vi började planera den här resan och började titta på fina hotell på Maldiverna så sade jag till Fredrik lite halvt på allvar och halvt på skämt att om jag får åka till en sådan vacker plats till Maldiverna så kommer mitt liv vara komplett. Så vi får väl se imorgon om det stämmer, haha!
 
Internet kan som sagt vara lite skakigt där mitt ute i Indiska Oceanen så vi får se hur bra det går att uppdatera er hur vi har det, men förhoppningsvis så funkar det. Men annars hoppas jag att ni förstår att jag inte vill lägga hur mycket tid som helst framför datorn för att det ska funka, utan då får jag slänga upp inläggen allteftersom när vi har kommit tillbaka till Dubai igen.
 
Så om ett par timmar flyger vi iväg till paradiset och fortsätter njuta av vår fantastiska bröllopsresa!
 
Puss och kram! 
 
Rymdskeppet! 
 
Hallå där!
 
Fontänen. Där ville man gärna ta sig ett dopp!
 
Omöjligt att få med hela på bild
 
Tjoho!
 
Jag spanar
 
Souk al Bahar
 
Panoramavy över området. Khalifa till höger
 
Vackert tak inne i Dubai Mall
 
Här inne kan man shoppa niqab, alltså den heltäckande svarta dräkten som många kvinnor här klär sig i
 
Skridskobana inne i Dubai Mall
 
Fontänen
 
Fontänen med hoppande statyer
 
Lunch på en italiensk restaurang inne i Dubai Mall
 
Mumsigt!
 
Akvarium inne i Dubai Mall
 
Syns lite dåligt på grund av den disiga himlen, men ni ser ju hur pass mycket högre Burj Khalifa är än de andra byggnaderna
 
Hej Förenade Arabemiraten!
 
Lååångt där borta syns Burjen
 
Så här sitter vi just nu, i hotellet i väntan på att vi ska åka til flygplatsen
 
Våra svinsnygga solglasögon. Fredriks längst upp, mina längst ner
 

Kommentera här!
Postat av: Mamma

Verkligen fina glasögon😎. Fortfarande lika varmt ? Väntar med spänning på bilder från Maldiverna😊. Peter kom hit i dag. Snötäckta vägar. Nu är det ingen återvändo. Kram 🤗💕

Svar: Japp, lika varmt i Dubai! Här på Maldiverna något svalare, men fuktigare än i öknen. Kommer massor med bilder idag! Kram!
Hanna-Sofia

2017-10-25 @ 20:48:20
Postat av: Pia%20Michael%20o%20Alicia

Ha en underbar semester på Maldiverna. Kram från oss.

2017-10-26 @ 19:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0