En bra dag!

Sommaren är på vääääg! Yeeeeh! Har varit så otroligt skönt väder ute idag, att jag faktiskt har gått med uppvikta jeans, t-shirt och barfota! Satt i solen och läste ett tag, men det blev till slut för varmt med tanke på att jag hade svarta jeans på mig idag. Dock ska man inte klaga, nu när jag har tjatat om värme och fint väder enda sen jag kom hit.

Fick SMS av My igår att hon skulle börja först vid 15.00 idag, så strax innan halv 1 tog jag bilen down the street och mötte upp henne utanför The Globe, dvs. hotellet där hon jobbar. Utbudet av matställen är ju så enormt i Cootamundra (eller inte) så vi tog första bästa ställe med uteservering. Köpte en kycklingwrap och en jordgubbssmoothie och sen fick jag och My äntligen tillfälle att prata, till skillnad från i lördags då hon jobbade hela kvällen. Verkligen jättetrevlig tjej och det känns bra att jag har fått en lekkamrat som jag kan umgås med på min fria tid, med andra ord på helgerna. Har dock varit lite undantag den här veckan, då jag har varit helt ledig och hemma själv tisdag, onsdag, och idag och imorgon är både Karen och Brendan lediga från jobbet, vilket innebär ytterligare en ledig dag för mig imorgon. Innebär däremot att jag "jobbar" lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag nästa vecka innan veckorna återgår till det normala igen. Hade en väldigt trevlig förmiddag med My, då vi som sagt käkade lunch, tog en tripp till the supermarket där jag inhandlade diverse nödvändigheter så som torkade aprikoser, fetaost (60 spänn för en burk, vilket jag upptäckte efteråt), grönt te, keso, en tandborste samt två chokladmuffins som vi mumsade i oss i solen.

Kom hem igen strax innan 15.00 och hela eftermiddagen har jag, som den perfekta aupair jag är (eller hur...), lekt med ungarna trots att det är min lediga dag. Inte många som skulle göra det... Haha! Brydee sov dock inget mitt på dagen idag, så jag tänkte vara schysst mot Karen och trötta ut Brydee så mycket som möjligt så hon inte skulle bli grinig när hon skulle lägga sig nu ikväll. Öste som en tok med henne på studsmattan. Skjutsade henne på cykeln runt i trädgården. Kittlade henne. Bar henne på ryggen. Blev däremot lite backlash, då jag blev tröttare än Brydee, haha! Hon somnade ändå rätt tidigt ikväll och det är tack vare mig och ingen annan.

Så nu ikväll har jag för första gången testat bread-and-butter pudding, vilket är en brödpudding man gör i ugnen. Tar bröd och lägger det i blöt med bl.a. ägg, socker, grädde och vanilj så blir det typ som sockerkaka fast blötare. Väldigt smarrigt. Har också invigt min nya tandborse - en Colgate 360 med tungskrapa! Wohoo! Är lika fancy som det låter, så nu är jag renare än renast i munnen, och redo för att pussas, om bara en viss Pojkvän inte befann sig så jefla långt härifrån.

Och jag mitt nylle glömde kameran idag när jag åkte in till Coota, så kan tyvärr inte bjuda er på några bilder från min dag med My. Ska dock träffa henne imorgon igen och kameran ligger redan i väskan så det inte blir tillfälle för brainfreeze som det blev idag.

Fick ändå en hyfsad bild på solnedgången ikväll som är tagen från trädgården.

Puss på er!

Hej Cootamundra
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0