Fem veckor

Känns verkligen inte som att jag har varit hos familjen i fem veckor redan. 35 dagar. Är väl ingenting jämfört med de 187 dagar jag ska vara hos The Clarks, hah! På fredag är det 6 veckor sen jag såg min kära pojkvän sist också... Buhu... Nej nu ska vi inte bli sentimentala! Måste dock erkänna att det kliar rätt redigt i kroppen efter lite kärlek.

Jag har det bra och jag äter och frodas (haha, eller hur Gejta?) Tog med mig ungarna idag och åkte ner till "stan" och träffade My. Börjar bli lite av standard att gå på Woolworths och handla, så även den här gången. Var bara tvungen att köpa Gayglassen och se vad det var för nåt, haha! Fräste sedan hemåt, gav kidsen lunch och slängde dom i sängen för att sova middag. Fick då tillfälle att smyga fram Gayglassen, som till utseendet påminner om svenska 88:an, men den här var mycket godare! Tummen upp för Gayglass! Så strax innan 15.00 skjutsade jag tillbaka My till hotellet igen.

Hittills, har alla jag frågat sagt att Canberra är en skittråkig stad och det knappt är nån mening att åka dit, men jag vill ändå åka dit för att det är huvudstaden och bara för att ha varit där. Är fortfarande fundersam hur Canberra, med bara 300 000 invånare, är huvudstaden i Australien? Sydney stoltserar ju fasen med dryga 4,4 miljoner invånare och man hör knappt nånting om Canberra på nyheterna, utan det är bara snack om Sydney hela tiden. Troligen nåt jag aldrig kommer bli klok på, haha!

Men hur som helst så blir det i alla fall tripp till Canberra på lördag. Jag har varit sugen på det ett tag, och jag frågade My igår om hon ville hänga på. Kollade upp lite buss/tågtider och det visar sig att det går en buss om dagen mellan Coota och Canberra, kl 14.50 och är framme vid 18.00 ungefär. Vilket då innebär att om man vill se nåt av stan måste man sova en natt i huvudstaden. Enda bussen som går hem går vid 09.00 på morgonen, därför måste man då spendera minst två nätter där. Dvs dilemma för mig och My, då jag är ledig på helgerna, då hon jobbar som mest. Och om jag då ska "ta ledigt" under veckan innebär det att ungarnas farmor måste komma hit, eller att Karen och Brendan tar ledigt från jobbet. Blir allt för omständigt, så jag och My tar bilen dit istället. Blir en liten fräs roadtrip på ca 2-2½ timme, då det är ca 18 mil enkel väg. Planerar att bege oss härifrån vid kanske 08.00 på lördag morgon för att sen vara tillbaka innan 19.00 då My börjar jobba. Får vi se om staden är så tråkig som alla säger, men ska i alla fall bli skönt med en liten getaway.

Nu blir det sova. Upp vid 07.20 imorgon som vanligt. Klämmer in en liten lustig bild jag tog på Isla igår när hon sov, hoho!

Puss / Kram

Skön ställning
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0