Första utekvällen i Cootamundra

Då har man känt på citypulsen i Cootamundra! Haha, så mycket till citypuls är det inte direkt att prata om... Fick nämligen en kommentar här på bloggen för ett par dagar sen, från en svensk tjej som sa att hon hittat mig på Resdagboken. My, som tjejen heter, hade varit i Sydney ett par dagar, och nu fått jobb på ett hotell här i Cootamundra så vi bestämde att vi skulle träffas nu i helgen. Så jag begav mig till hotellet The Globe igår och eftersom My jobbade i baren hela kvällen så fick jag tyvärr inte tillfälle att prata med henne så mycket, utan hängde istället med två tyska tjejer, Kaddy och Kristin, som var väldigt trevliga. Många blev jäkligt fascinerade över att jag är från Sverige, och träffade två nissar varav den ena hade sin bror i Stockholm och den andre hade två kusiner i Jönköping. Vilket då gjorde att största delen av kvällen bestod av att jämföra för och nackdelar med Sverige och Australien och försöka komma fram till vilket land som är bäst. Lyckades faktiskt övertala ena killen att Sverige är bättre än Australien, haha! Lämnade hotellet strax efter 1, då Karen var så himla snäll och komma och hämta mig. Efter ett par XXXX var inte jag direkt i form att köra, hah!

Idag har det inte hänt allt för mycket. Har varit rätt dåligt väder, så jag har hållit mig inne. Har lekt lite Play-Doh med kidsen, läst min bok och suttit med min Travel Mate i knät. Till veckan blir det lite oregelbundna "jobbtider" då Brendan är ledig tisdag, onsdag och Karen är ledig torsdag, fredag men jobbar istället lördag, söndag. Brendan ska dock iväg då han är ledig, så det är på torsdag, fredag jag får ha min helg. Får se om det kanske blir nån träff med My då eller vad jag ska hitta på.

Nånting slog mig förut idag, trots att det nästan aldrig brukar hända mig - Jag fick hemlängtan. Fick en sån oerhörd lust att, nu när det är helg, ha skolarbete att göra! Antar att det är ett tecken att jag är sugen på att börja plugga igen, men bara det att jag inte har en blekaste aning om vad jag vill plugga. Lite av meningen med den här resan är ju att jag ska kunna fundera ut vad jag vill göra när jag kommer hem, men än så länge står det still. Ytterligare en grej jag längtade hem till, konstigt nog, var att åka tåg. Bara sitta och åka tåg genom Sverige så som jag har gjort oräkneligt många gånger de senaste åren, och se den vackra svenska naturen svischa förbi... Sen såklart saknar ju jag er människor därhemma också! Pojkvän, mor, far, bror, hundar, katter, vänner... Är dock inte så illa än så jag skulle överväga att sätta mig på första bästa flyg hem, för nu är jag här och min resa har ju knappt börjat! Måste trots allt erkänna att det ska bli skönt att vara klar med den här familjen om ett par månader, så jag bara kan resa runt och ha mig själv att tänka på. Inte kliva upp tidigt, inga jävliga ungar att ta hand om, ingen Play-Doh under naglarna - bara mig själv! Kommer troligen bli rätt läskigt när jag väl står där helt själv och verkligen är själv! Inget exakt datum är bestämt när jag lämnar familjen Clark, men det kommer bli i januari nästa år, så som det ser ut nu, och det passar mig alldeles perfekt. Har en plan om vad jag ska göra sen och vart jag ska ta vägen, men eftersom inget är bokat och helt och hållet bestämt ännu så delar jag inte med mig om det än. Finns vissa utvalda som vet om min plan, men tänker som sagt berätta mer när det är 100% bestämt.

Blev inte allt för mycket kort igår, men bjuppar i alla fall på de få som togs!

Puss och Kram!

Jag, Kristin och Kaddy utanför hotellet

Hej Cootamundra by night

I väntan på Karen... Jag vet, jag vet - Jag ÄR snygg!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0