Happy Birthday, Isla!

Grattis till Isla som fyller hela 1 år idag! Med tanke på födelsedagsfirandet idag har det bjudits på finbesök från Nanna Dunkley (Karens mormor), Jean (Karens mamma), Barry (Brendans bror) samt kusinerna Ella Paige och Hughie. Med andra ord har det varit fullt hus och totalt kaos hela dagen.

Dagen började dock med bakning av Islas födelsedagstårta. Istället för att följa receptet till punkt och pricka så blev det lite improvisering med dekorationen, men tårtan var god så jag klagar inte. Innan vi käkade tårtan bjöds det dock på "party food" vilket innebar bl.a.:
Sausagerolls
-  Typ korv inlindad i smördeg som man äter med ketchup
Meatpies - Små minipajer fyllda med nånting som ska föreställa kött, men tänk er typ köttgryta som är körd i en mixer så har ni det. Dvs. brun, geggig sörja som ser ut som nåt som inte ska ätas, utan nåt som ska komma ut från en viss öppning i kroppen.
Frankies - Röda små minikorvar, typ prinskorvar med rött skinn, som påminner om røde pølser (før helveeeeede!)
Bacon Balls - Typ som Cheez Ballz, men med baconsmak
Chips och godis i mängder
Jag smakade på två sausagerolls bara för att vara snäll, för inget av det "matiga" såg så aptitligt ut, och de flesta vet väl vid det här laget att jag inte är så förtjust i korv med skal på. Inte direkt som svenska födelsedagskalas, med fiskedamm, muffins, bullar och jordgubbstårta direkt, men Isla och de övriga barnen verkade nöjda i alla fall.

Hela dagen har väl i princip gått åt till födelsedagspartyt, och ungarna har haft sån sjuk överskottsenergi att jag har hållit mig undan för det mesta, haha! Har suttit ute i solen och läst och sippat på ett par glas vin så jag har varit helnöjd.

Har dock rätt ont i huvudet nu ikväll och är helt bortdomnad i hela kinden, då jag på nåt vis har lyckats tugga upp/skava upp världens sår på insidan av kinden så jag knappt kan äta. Sjukt tröttsamt att inte kunna äta/dricka för att det gör så inni helvete ont. Upptäckte det i torsdags, men trodde det skulle ha varit läkt nu eftersom sår i munnen läker rätt snabbt. Fick dock en gel av Karen igår som man kan kleta på så man typ domnar bort lite, vilket man helst inte ska kleta på oftare än var tredje timme, men vilken jag duttar dit varje gång jag har druckit/ätit nånting. Trots detta gick födelsedagstårtan ner rätt smidigt, haha!

Smet undan lite före alla andra nu ikväll så jag slapp stöket i badrummet när fyra ungar ska borsta tänderna, hohoo! Här har ni lite pictures på födelsedagskalajset.

Puss! ♥

Tårtan - Nummer 1

Hughie och Brydee

Barry, Brendan och Jeannie försöker sätta ihop Islas cykel

P.I.M.P-födelsedagsbarnet!

Paket!

Isla

Happy Birthday!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0