Jag har kört bil på vänster sida!

Då var man tillbaka i Cootamundra efter en helg i Blayney, ca 2 timmars bilresa härifrån. Blev ganska snabbt bestämt i fredags eftermiddag att vi skulle åka och hälsa på Karens mamma och styvpappa, Jean och Terry, och vi åkte härifrån vid fyra på eftermiddagen och var framme strax efter sex. Och jag måste ju bara säga att på vägen till Blayney, fick jag känna på att köra bil på vänster sida, dvs med ratten till höger, växelspaken till vänster, och blinkers- och vindrutetorkar"spakarna" helt tvärtom. Jäävligt sketchy måste jag säga att växla med vänster hand. I början resulterade det i ett par felväxlingar, men om man konstant tänker "vänster, vänster, vänster, vänster!" så klarar man sig hyfsat bra när man kör.

Som sagt så kom vi fram till Blayney vid sextiden, och då blev det middag på en gång och sen ett par timmar senare ut till puben. Terry och Brendan åkte i förväg och sen öste jag och Karen ner och hävde öl. Efter en massa XXXX Gold, dvs australiensisk öl, var alla fyra för fulla för att köra hem, trots att vi hade tagit bilen till puben, så det var bara att ringa taxi. Och Brendan kunde inte sluta nöta Faaaanniie på hela kvällen.
-That Faaannnie, she's a good soul is she?
-She's got a boyfriend, Fanniiie?
-If I was single and was going to Sweden, I would tap that Fanniiiie!

Sen ledde konversationen in på allt mer olämpliga spår, vilket vi kanske inte ska avslöja här. Haha! Förlåt Fanny, men det är Brendan som har sett dig på Facebook och efter det så håller han fan inte käft om dig! Haha!

Lördagen förflöt dock i lugnets tecken. Var en sväng till lekparken med Isla och Brydee på förmiddagen, och till middag blev det barbecue och massa rödvin. Wiho! Åkte från Blayney vid fem i eftermiddags, efter att först ha hälsat på Karens mormor som är runt 90 år. Före vi åkte hade Terry och Brendan suttit på puben ett par timmar så Brendan var rätt överförfriskad när vi väl åkte. Var hyfsat svårt att få honom att hålla tyst i bilen, och han nötte Faanniiie och Francis (vilket han kallar dig, Fredrik) till bristningsgränsen. Var tvungen att stanna på KFC i Young för att han tillslut skulle bli tyst. Haha!

Imorgon blir alltså första dagen för mig helt ensam med ungarna. Karen börjar jobba imorgon så det är imorgon mitt riktiga arbete börjar. Brydee har dock varit jättego just ikväll och har bara velat gosa och pussas i soffan så hon är åtminstone inte helt och hållet hatisk mot mig för att Karen inte kommer vara hemma på dagarna. Ska bli intressant och se hur det går imorgon, då jag kan börja vara lite mer boss över kidsen.

Innan jag avslutar måste jag bara säga SKÄMS PÅ ER!! alla ni som läser min blogg. Jag skriver ju här för att ni ska veta att jag lever, men vad får man tillbaka? Jag vill ju veta att ni därhemma lever också! Bortsett från några futtiga kommentarer precis i början av min vistelse tycker jag att ni är riktigt dåliga på det. Får SMS/meddelanden på Facebook/MSN om att ni har sett mina bilder och har läst det jag skriver, men KOMMENTERA för fasen! Bjuppar på lite bilder från helgen nu innan jag släcker lampan. Klockan är satt på 07.15 imorgonbitti, så jag måste få lite sömn innan jag vaknar och måste ta hand om vilddjuren.

Puss och godnatt!

På väg mot Blayney

Lekparken

Klättrade upp i klätterställningen från Helvetet. Jäklar vad svårt det var att ta sig ner!

Jag tog en tur på The Flying Fox

Dag 2 i lekparken. Har kommit fram till att jag nog är lite för stor för rutschkanor...

Blayney

På vägen hem
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0