Nu har jag gjort det!

Nu är det gjort! Nu är det äntligen gjort! Har haft möjligheten i ett par dagar nu, men inte riktigt vågat, men när Karen frågade mig idag så tänkte jag "Vad fan, nån gång måste jag ju göra det!" Är ju ändå ingen mening att skjuta upp det - Jag har ätit känguru! I helgen tog nämligen Barry med sig kängurubiffar, dvs inte steakes utan biffar av köttfärs. Eller kängurufärs eller vad det nu heter. Såg ut som vilket kött som helst egentligen, och om nån skulle sagt att det var nötkött hade jag helt och hållet trott det. Smaken är inte så väldigt olik från vanligt nötkött, bara att biffarna var mer kompakta och själva köttet är väldigt mäktigt. En vanlig köffärsbiff med nötkött brukar ju ändå "falla isär" lite när man skär i den, men de här var väldigt kompakta. Fick två stycken medelstora biffar, men jag orkade fasen inte äta upp båda två för det var så mäktigt. Jag har ju ätit godare kött om man säger så, och jag skulle gärna vilja pröva det igen, fast då hellre äta det som en steak med lite mer smak på. Kängurubiffarna var nämligen inte så kryddade, utan jag tog bara på lite extra salt och peppar. Skulle nog bli super med lite vitlök och färska örter eller nåt liknande. Har nog aldrig analyserat kött så noga som nu. Hahaha!

Huvudsaken är i alla fall att jag nu kan säga att jag prövade känguru när jag var i Australien! Känner inte många som kan säga det, hoho!

På grund av brist på inspiration så blir det tidig kväll ikväll. Nedan följer dock bildbeviset på kängurubiffen, haha!

Puss & Godnatt!

Kängurubiff med potatisgratäng, ångade grönsaker och majskolv
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0