NU har jag sett en känguru!

Jajamän, idag var dagen D! Eller dagen K snarare - som i Känguru-Dagen! Jag har sett en känguru idag! Eller flera stycken faktiskt, vilket gör det ännu coolare! Jag, Karen, Brendan, Brydee och Shannan åkte till Young idag för att kolla på när Karen spelade grasshockey och det lustiga var att jag kanske 5 minuter innan vi såg kängururna, sa jag att jag starkt tvivlade på att det finns några kängurur i det här landet, eftersom jag inte har sett några än. Så helt plötsligt gapar Karen till Brendan "Stop, stop, STOOOOP! There are cangaroos up there!" Brendan tvärnitar och jag blir helt vild och sliter upp kameran ur väskan, och jäklar anamma - där var dom! Inne i skogen sitter ett par stycken och mumsar gräs. Fattar dock inte hur Karen kunde se dom eftersom dom är sjukt kamouflerade i skogen, men var väl sammanlagt kanske fem stycken som satt där inne. Så när jag hade tagit kort på dom så la sig Brendan på tutan och då hoppeti-hoppeti-hoppade dom iväg. Sjukt coolt! Var helt i extas efteråt men Karen, Brendan och Shannan bara skrattade åt mig, haha! Såg dessutom ett par stycken på vägen hem, men de satt alldeles för gömda bland träden så det gick inte att ta kort på dom. Men hur många av er kan säga att ni har sett en livs levande känguru i Australien? Vaaaa? Jo, jag!

Hej hoppeti-hopp!

Känguru!

Känguru igen!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0