Sol, sol och åter sol

Har egentligen inte så mycket att säga idag heller, haha! Vet egentligen inte varför jag uppdaterar varje dag när det ändå inte händer nåt speciellt om dagarna. Idag har vi varit ute rätt mycket eftersom solen har varit så vänlig och kikat fram mellan molnen, därav bilderna som följer. Dock ville Brydee kolla the Wiggles idag, men jag propsade på att vi skulle kolla Elmo istället. Jag vägrar kolla på den där skiten nåt mer alltså. Under ungarnas nap idag roade jag mig med The Hangover, och satt och asgarvade för mig själv. Så tyst man nu kan asgarva för att inte väcka upp kidsen, hah!

I helgen blir det födelsedagskalas för Isla som fyller 1 år på lördag. Men eftersom familjen bara bor i Cootamundra tillfälligt så har inte ungarna några kompisar i närheten, så det blir troligen bara besök av farmor & farfar och mormor & morfar. På agendan i helgen står alltså tårtbakning och tårtätning än så länge. Karen har köpt en tårt-kokbok med typ hundra olika tårtor i alla möjliga motiv och figurer, och eftersom Isla inte säger så mycket (eftersom hon inte kan prata) så är det Brydee som ska bestämma tårta. Får se hur detta kan sluta, då Brydee är lika envis som jag kan vara ibland. Hohoo!

På tal om inget, så kan jag ju hälsa Gunnar att Brendan och Terry (Karens styvpappa) gärna kommer och hälsar på dig i Sverige, då jag har berättat att du gärna dricker både öl och whiskey. Brendan frågade mig vad svenskarna mestadels dricker till maten så jag svarade vatten.
-Really? The blokes too?
-Njaa... Not my mum's husband. He drinks his fair share of beer and whiskey.
-Oh really? Me and Taz
(som han kallar Terry) could really get along with him! What's his name?
-Gunnar. G-U-N-N-A-R
-Alright, me, Taz and Gunnaaaaaar could drink some beer then, while everyone else has their water!

Jadu, Gunnar, du har fått dig en riktig Aussie Mate, som gärna skulle ta en eller två öl med dig. Haha!

Godnatt och puss!

Isla

Hej hej aupair, hej hej!

Brydee
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0