Två veckor nu

Tro fasen (hah, skrev dasen först!) att jag har varit här i två veckor nu. Känns som att jag har hunnit med rätt mycket på de här två veckorna; varit i Gooloogong, varit i Blayney, varit i Young ett par gånger, kollat in Cootamundra och ätit massor med gröt. Tanken "Är jag verkligen i Australien?" har slagit mig ett par gånger, för i det här vädret skulle jag likagärna kunna vara hemma i Sverige. Eller England, Frankrike eller vilket annat europeiskt land som helst. Hoppas jag kommer tänka likadant under sommaren, fast hellre då jämföra temperaturerna med Thailand, Mexiko, Indonesien eller nåt annat varmt och skönt land.

Dagarna förflyter i samma takt och de ser egentligen inte så annorlunda ut. Har dock kommit fram till att jag måste införskaffa i lite nya DVD:er till tjejerna då jag ta mig fan ska mörda hela bunten i The Wiggles. Och för er som inte vet vad The Wiggles är, så är det ett barnprogram med fyra VUXNA karlar som sjunger barnvisor och är sådär över-äckligt-vidrigt-sliskigt-söt-äckligt-snälla hela tiden. Ler så fejkat det bara går och skrattar så falskt och gaaaaah!! Jag DÖDAR den som nånsin tvingar mig kolla på The Wiggles igen. När Brydee sätter på det så går jag ta mig fan därifrån. Även fast Elmo's World är nött till bristningsgränsen nu så kollar jag på det tusen gånger hellre än det där förbannade Wiggles!! Youtuba "The Wiggles", ta fram en hink och kräks för allt ni är värda.

Var inne en sväng i Cootamundra idag och shoppade lite. Och guess what? Ta-daaaa, jag hittade kängurukött! Jajamän! Såg väldigt aptitligt ut faktiskt, men vi köpte inget för Karen och Brendan känner nån snubbe som tydligen säljer ännu billigare än the supermarkets, så det måste provas det första som händer när grillsäsongen börjar. Lägger upp ett bildbevis för den som inte tror mig, haha!

Pratade en stund med min käre pojkvän nu ikväll och även fast jag skriver/läser svenska varje dag så kändes det jävligt ovant att prata svenska! Måste vara en skada man drar på sig när man bor utrikes. Nånting ni känner igen kanske, Fanny och Sara?

Nu kallar sängen. Puss!

C'est kangourou, vraiment!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0