Redogörelse

Första dagen ensam med barnen är nu avklarad. Trodde att tredje världskriget skulle bryta ut när Karen och Brendan åkte till jobbet imorse, men icke! Isla och Brydee stod och vinkade så glatt till dom när dom åkte iväg. Barn är ju alltid barn i och för sig, och det blev rätt mycket skrik och gråt från Brydees sida när hon skulle klä på sig, men så fort kläderna var på så skulle det lekas för hela slanten. Annars idag har vi hoppat studsmatta, kollat på Elmo's World, lekt med Play-Doh och lagt pussel. Antar att det är så här mina dagar kommer se ut från och med nu, och jag måste ju säga att bästa stunden på dagen är när ungarna sover efter lunch. Om man har tur så sover dom över två timmar, så då får jag äntligen ta fram min lille TravelMate, (dvs namnet på min dator. Ingen vibrator eller nåt, den som tror det, haha!). Har egentligen inte så mycket på hjärtat idag, utan pappa får sig ett redigt svar på sina frågor istället, hah!

Pap -
Ja, det är rätt kallt när man är utomhus, men ungar är ju alltid överklädda. Jag har alltid jacka och scarf på mig när jag går ut, för det är väl runt 12-15 grader. Dock var jag ute i bara jeans och t-shirt idag när vi var ute och lekte i trädgården, för då tittade solen fram en bra stund.

Angående maten så är det mycket mashed potatoes och steamed vegetables. Klagar inte på potatismoset, men är lite tråkigt med bara ångade/kokta grönsaker. Och man kokar det mesta: morötter, haricot verts, zucchini, vitkål, spenat, you name it. Pumpa är nåt dom käkar rätt friskt här också, och jag har hittat mig en ny favorit! Det är faktiskt det enda dom kokar som faktiskt är jäkligt gott. Fråga mig inte vad för typ av pumpa det är, men gott är det i alla fall! Sen är det rätt mycket steak och även grytor och soppor så här på hösten. Käkade lammkotletter med potatis- och pumpamos senast idag. Än så länge har jag inte smakat känguru, struts eller krokodil som man också äter. Krokodil ska tydligen smaka som kyckling, fast lite "tyngre". Känguru är väldigt olika beroende på hur man tillagar det, men det ska vara gott att grilla enligt the Clarks. Får se när jag smakar nåt av det som vi tycker är "exotiskt", men som egentligen inte är så speciellt för the aussies.

Frukt är ungarna jätteduktiga på att äta. Vattenmelon är favoriten, men dom käkar egentligen all frukt som finns. Blev fruktsallad till lunch för min del idag. Enda flötiga vi har ätit hittils var take-out från KFC igår, men det var bara för att vi kom hem så sent från Blayney och det inte fanns så mycket mat i huset. Ungarna får dock (enligt min mening) alldeles för mycket sötsaker. Kakor hit, smågodis dit, glass efter maten osv. Jag säger inte så mycket om det när Karen och Brendan är hemma, men jag ger dom frukt eller en smörgås om dom blir småhungriga när jag är själv med dom, så dom lär sig att man inte bara kan överleva på sweets.

Tror det var allt för idag. Fortsätt kommentera, snälla, så jag vet hur ni har det där hemma! Detta är mest riktat mot Pap & Mag och Mamma & Gunnar och kanske även farmor, om du har hittat hit (?), eftersom de flesta andra följer jag på Facebook.

Puss och Kram!

Kommentera här!
Postat av: Mamma

Kul att det gått bra idag. Ta det lugnt i trafiken. Går ni mot kyligare temperatur? Räknas det som höst nu? Kan inte fatta att du är så långt bort. Känns jättetomt här hemma. Gunnar i stan, Daniel åter i Oslo och du på andra sidan jorden. Ha det gott. Många kramar från Mamma.

2009-08-03 @ 19:33:37
Postat av: Daniel

Du måste ju testa käka krokodil och känguru ju! Sjukt coolt!

2009-08-03 @ 19:57:48
Postat av: Hanna-Sofia

Mamma: Nej dom har egentligen vinter nu, men det känns som svensk höst när man går ut. Börjar bli varmt igen i september och i november lär jag vara halvdöd av värmen. Haha! Men jag flyttade ju hemifrån för två år sen! Känns väl lite extra kanske för att jag är så långt bort. Men hem kommer jag förr eller senare!

Daniel: Ja, jag ska fasen ta och kika nästa gång vi är på the supermarket efter lite känguru och croc-meat!

2009-08-04 @ 03:47:55
URL: http://hannasofiasresa.blogg.se/
Postat av: Gunnar

Låter lite skumt detta med att äta krokodil...ska nog passa dig för det :o) är nu Tisdag morgon här i stan varit på kontoret sedan 0530, lungt och skönt kan jobba i lugn och ro. vädert är mulet men varmt och gott ca.20 grader. Dom på råvarubörsen är lite impade av mig då jag är så morgonpigg för jag hinner nypa dom bästa dagsprisena på metall, ligger på 20% högre priser än andra...nää nu ska jag inte tråka ut dig med mera info om detta.



Du får väl överaska dom men lite svenska maträtter eller kanske inte de finns råvaror så du kan fixa det, du får inprovisera lite. nä nu ska jag tina bröd till fikat åt gubbarna, du får ha de gott och sköt om dig.



/Gunnar

2009-08-04 @ 08:04:49
URL: http://hannasofiasresa.blogg.se/
Postat av: Hanna-Sofia

Tänkte att jag skulle ta o fixa lite köttbullar med gräddsås nån dag! Synd bara att det inte finns lingonsylt nånstans. Dom har aldrig ens hört talas om det, så jag får väl försöka ta nåt annat. Kan göra köttbullar på krokodilkött kanske! Haha!

2009-08-04 @ 08:57:09
URL: http://hannasofiasresa.blogg.se/
Postat av: Fanny

Ta't lugnt med crocsen. Och jag lovar att du kommer komma in i dagsrytmen ganska snabbt. Det är faktiskt riktigt underhållande med barnprogram, haha.



Förresten så vet jag att din travelmate är en vibrator och ingen dator, mig lurar du inte.

2009-08-04 @ 13:00:25
URL: http://funnysouprays.blogspot.com
Postat av: Daniel

Travel Mate! Coffe Mate!



Ja ta det lugnt med crocsen, crocs ær så jævla fula. Alltså Foppatofflorna, hohoooooo!!!

2009-08-04 @ 13:18:39
Postat av: Hanna-Sofia

Hah, lustig bror man har alltså. COFFEE MATE!

2009-08-04 @ 14:13:02
URL: http://hannasofiasresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0