Helg

Har varit rätt klent med uppdatering de senaste dagarna vilket helt enkelt beror på att jag ändå inte har haft nåt vettigt att rapportera. Överlag ser inte dagarna så väldigt annorlunda ut och jag har det rätt soft, hah!

07.20 - Uppstigning.
07.30 - Karen och Brendan åker till jobbet.
07.30-08.30 - Beroende på om ungarna är vakna eller inte när Karen och Brendan åker till jobbet så käkar jag frukost antingen själv eller gör frukost till mig själv och kidsen.
08.30-09.30 - Plocka undan frukost, klä på ungarna, borsta tänderna, fixa håret på Brydee, bädda sängar och sen även ta hand om mig själv i form av duschning, sminkning och tillfixning.
09.30 - Leka med barnen, mestadels utomhus om det är fint väder.
11.30 - Lunch
12.00-14.00 - Om man har tur sover ungarna i två timmar eller mer. Då är det för det mesta Dator-Tid för Hanna-Sofia, haha!
14.00 - Leka igen.
15.00 - Tea, dvs. fika. Oftast i form av frukt och yoghurt, frukt och smörgås eller ibland frukt och kaka. (För barnen då alltså. De flesta vet ju mina principer om sötsaker på veckorna, haha. För min del - fruktsallad och en kopp te)
15.30 - Leka. Igen.
16.30 - Försöker få Isla att sova en liten stund.
17.30 - Karen och Brendan kommer hem.
I stora drag är det så mina dagar ser ut. (Med lite fler datorpauser, trots att jag inte vill erkänna det, haha!)

För ett par timmar sedan dök Brendans mamma och syster, Bonnie och Shannon upp, och dom stannar över helgen. Karen ska som vanligt spela grasshockey imorgon i Young, och jag vet inte om det blir att vi följer med henne dit mitt på dagen eller vad vi ska hitta på. Tiden får utvisa't helt enkelt.

Eftersom Bonnie och Shannan inte var här förra veckan när Isla fyllde år, så fick hon sina presenter ikväll istället. Och eftersom Shannan inte har barn, så är Brydee och Isla i princip det närmaste egna barn hon kommer, vilket innebär att dom blir bortskämtda som bara den när dom ses.

Innan jag glömmer bort det måste jag bara berätta om lite andra grejer de här australienarna gör - Man kindpussas (en gång, och inte två som i La France), äter rödbeta på hamburgare (!), vilket faktiskt är väldigt gott, man käkar barbecuesås på väldigt mycket, deras kycklingkebab är skitäcklig (i alla fall Cootamundras) och hus som inte har pool i the backyard är jäkligt ovanligt, i alla fall i de här varma områdena av Aus.

Det var det!
Godnatt och puss!

Isla bland alla paket

Isla, Brydee, Bonnie och Shannan

Jag vill också ha en giraffpyjamas!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0