Slappedag

Visade sig att Karen och Brendan inte skulle jobba idag så jag har varit ledig! Sov till 9.30, dushade i en halvtimme, käkade frukost, blåste/plattade håret, borstade tänderna, sminkade mig. Sen var klockan 12.00. Oops... Haha! Har suttit ute i solen heeeela dagen och läst och löst Sudoku, barfota, med uppvikta jeans och med solglajjerna på. Med andra ord har det varit superfint väder idag, och det känns att sommaren börjar närma sig. Har hoppat studsmatta och skjutsat ungarna på diverse cyklar på gräsmattan och hängt lite tvätt. Så med andra ord, inte en väldigt aktiv dag, haha!

Åkte ner till Woolworths en sväng med Karen och shoppade och det är väl det mest aktiva jag har gjort idag. Nu till veckan blir det vanlig vecka, dvs måndag-fredag 07.20-17.30. Har varit väldigt skönt att vara ledig rätt mycket denna veckan, men ska ändå bli skönt att komma in lite i rutiner igen. Får se om jag hinner träffa My nåt denna veckan, då hon i princip jobbar dygnet runt. Hon började 12.00 idag och vid 20.30 fick jag ett sms där hon skrev att hon fortfarande jobbade och skulle förmodligen göra det enda tills den sista människan lämnade puben. Stackarn, hon har jobbat varenda dag sen hon kom hit till Coota, men hon skulle få sitt nya schema nu till veckan så vi kanske kan hitta på något på hennes eventuella lediga dag.

Har lovat famljen att jag någon dag ska laga en svensk middag åt dom, och det lutar åt klassikern - Köttbullar med potatis och gräddsås. Kollade därför lite på recept på köttbullar och gräddsås idag på nätet och jävlar vad sugen jag blev på svettiga Mamma Scans färdiglagade köttbullar (som luktar fis), pulvergräddsås och lingonsylt! Pratade med mamma på msn härom dagen och guuuuud så jag saknar mammas mat! Skavgryta med svartvinbärsgelé, kassler med stuvade morötter, isterband med rödbetor, mormors köttbullar, knäckor... Gaaah! Åt dock en väldigt god stek idag, marinerad med vitlök och massa örter och (jag försöker inte vara flashig!) honungsglaserade rotsaker till. Faktiskt en av de godaste middagarna jag har fått här men börjar dock få cravings efter vanlig svensk mat, eller bara en bit grillad lax med färskpotatissallad till. Finns inte mycket som slår svensk mat alltså...

Förresten! Igår berättade Karen och Brendan att dom äntligen har bestämt sig för vilket hus i Young dom vill köpa, och det blir ett med 6 (!) sovrum, ett theatreroom och pool i the backyard, yeeeeas! Så det blir flytt härifrån Cootamundra till Young den 6 oktober, så det är dryga 6 veckor kvar i detta huset. Young ligger som sagt ca 5 mil härifrån och eftersom Karen och Brendan båda jobbar där så kommer det innebära kortare arbetsdagar för mig och att jag kan sitta uppe lite längre om kvällarna, och inte säga godnatt vid 21 som jag gör nu. Så om ca 1½ månad ligger jag förhoppningsvis och glassar ute vid poolen och får mig en redig solbränna! Weiho!

Hittade nåt väldans lustigt på Woolworths idag, hahaha!

Puss&Kram!

Slogan - 4 Delicious Chances to Have a Gay Time!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0