Ytterligare en bra dag!

Här hade jag förhoppningar om förbättringar på väderfronten eftersom det var så fint igår. Tog sovmorgon till 09.30 och vaknar till.... REGN! Ösregn! Spöregn! Vad man än kallar det så var det blött som ett as ute. Dvs inte barfotavänligt eller uppvikta jeansvänligt väder ute. Suck...

Nåväl, på regniga dagar kan man dock ha mycket trevligheter för sig! Förmiddagen ägnade jag mig åt Play-Doh med Brydee och Isla och efter lunch ringde My och sa att hon var redo för en dejt. Så jag fräste ner till Woolworths och mötte upp My utanför, så inhandlade vi massa snask och blev även en ny hudcreme för min del. Åkte sedan hem hit och satt på mitt rum och kollade film på datorn och tryckte i oss diverse onyttigheter. Väldigt trevligt. Käkade kanske en (eller två) godisbitar för mycket så jag var inte direkt hungrig när det sen var dags för middag, haha! Skjutsade sedan tillbaka My till hotellet då hon började jobba vid 17.00. Följde med upp en sväng på hennes rum, och The Globe är ju inte direkt det fräschaste hotellet i världen om man säger så. Det duger väl för en kortare period, och hon bor ju på rummet helt gratis så det är ju överkomligt men aldrig i mitt liv att jag skulle betala för att bo där. Huga anamma! Erbjöd henne att komma och duscha här när hon vill, stackarn, haha!

Känns så rackarns bra att äntligen ha hittat någon att umgås med om dagarna. Dock lite drygt att då jag är ledig under helgerna så jobbar ju hon som mest, eftersom hon står i baren hela tiden så det krockar ju lite med när vi kan träffas. Kan däremot ta med mig kidsen, åka till hotellet och plocka upp My och sen vara här under de dagar då hon börjar sent på veckorna. Hon har inte haft en enda ledig dag sen hon kom hit, dvs förra onsdagen, så när hon får nån kväll off så tänkte vi partaja lite tillsammans. Perfekt att jag har fått mig en lekkamrat!

Slog mig förut att idag har jag varit i Australien i prick en månad. För en månad sen satt jag på Sydneys flygplats och räknade ner timmarna att flyget till Wagga skulle gå. Känns helt sicko att jag har varit här i en månad! 30 dagar för att vara exakt. Imorgon firar jag en månad hos familjen Clark, och på söndag är det "bara" fem månader kvar tills jag beger mig till Sydney på mina egna äventyr, hohoo!

Säng säng säng, sova sova sova, säng säng säng!
Godnatt!

Hur man spenderar en regning dag - Godis, film och ännu mer godis!

Min nyfunna lekkamrat!

Mys extremt fräscha rum på The Globe
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0