All by myself...

Sista dagarna i Sydney tillsammans med My har spenderats i lugnaste slaget. Sa att vi kanske skulle gå ut för att testa på Sydneys nattliv, eftersom vi ännu inte har varit ute i Sydney, men som de pensionärer vi har blivit har vi varit så sjukt osugna på att dricka alkohol - därav ingen utgång. De två senaste dagarna har vi varit i Botaniska trädgården och solat och tagit det allmänt lugnt. I fredags gick vi dock och shoppade lite. Eller My skulle handla lite, och så halkade vi som på ett bananskal in på en butik där allt kostade $10. Jag hittade en jättefin klänning som jag faktiskt inhandlade.

I lördags hade vi bestämt att vi skulle ut och äta, så i fredagskväll gick vi och bokade bord på samma thairestaurang som vi käkade på när vi var i Sydney förra gången. Lyxade till och med till det med att äta förrätt! Var jättegod mat, men de hade tyvärr ingen efterrätt, vilket vi såklart skulle ha, hoho! Så efter vi hade käkat gick vi till Gloria Jean's Coffees och åt lite efterrätt. Blev en rabarber/äppelpaj med grädde för min del. Mums! Dock blev det lite bakslag efteråt med tanke på att vi käkade tills vi nästan sprack, och vi var helt seriöst nära på att kräkas när vi gick hem. Inte direkt bra... Men vi lyckades i alla fall ta oss till hostelet och sminka av oss och borsta tänderna. Utan att kräkas. Bra jobbat av oss!

Idag klev vi upp vid 8.30, fixade i ordning oss och checkade ut vid 9.30. Dock checkade vi ut en och en så att vi kunde stanna kvar på hostelet, dit man måste ha nyckel för att komma upp. My gick först och sen gick jag, och då hade hon redan gått upp igen så att hon kunde öppna dörren innifrån till mig. Smart drag! Hängde på hostelet och spelade lite kort och väntade på att klockan skulle bli 13.00, då Mys shuttlebuss till flygplatsen skulle gå. Hon hade bokat bussen till 13.10 och hennes plan gick vid 15.40, och vi gick ut och ställde oss redan vid 12.50. Klockan blev 13.10. Den blev 13.20. Den blev 13.30, 13.40. Hon gick upp till receptionen två gånger och frågade vad som var på gång, och dom sa bara "Men den kommer om fem minuter". Men till slut vågade vi inte vänta längre, så My flaggade ner en taxi, och med tanke på hennes brist på australiensiska dollar så här sista dagen, så bjöd jag henne på $50 för taxin.

Så nu sitter jag här för mig själv på McDonalds och väntar på att klockan ska bli 15.30, för efter det får jag dumpa mina väskor i baggageutrymmet på busstationen. Så jag roar mig med gratis Internet så länge. Sitter helt enkelt helt ensam i detta enorma land, och själv kommer jag vara i hela 48 dagar, fram tills 31:a januari då jag träffar Daniel på Nya Zeeland. Just nu känns det rätt okej att vara själv, men det är klart att det kommer börja kännas ensamt efter ett tag när jag inser att jag faktiskt är själv och inte kommer möta upp med någon av mina forna reskamrater. Får göra en rapportering när jag har varit själv ett tag så ni vet hur jag har det. Känns dock extra trist att det är My jag säger hejdå till, eftersom vi ändå har blivit så otroligt nära de här dryga 4 månaderna vi har känt varandra, och vi hade varandra att umgås med i Cootamundra. Helt sjukt att hon och jag överhuvudtaget träffades i lilla hålan Cootamundra, och dessutom klickade så bra att vi bestämde oss för att resa tillsammans. Vi har pratat om det rätt mycket fram och tillbaka, att på något sätt var det verkligen meningen att hon och jag skulle träffas, för vad är oddsen att två jämnåriga svenskar träffas på ett sånt otroligt litet ställe? Har haft hur roligt som helst tillsammans och det känns lite sorgligt att vi inte kommer kunna träffas på åtminstone tre månader. Kunde inte direkt fått bättre sällskap i Coota när jag hade det som jag hade det, och jag har verkligen haft det hur kul som helst tillsammans med henne. Det är inte direkt nån vänskap man bara låter flaxa iväg bara för att vi skiljs åt just nu och My har kommit att bli en av mina närmaste vänner. Det är helt sjukt hur man klarar av att vara 24 timmar om dygnet tillsammans med en människa, utan att bli irriterad på varandra. Kunde inte ha önskat mig ett bättre ressällskap.

Så ikväll har jag dryga 15 timmars buss att "se fram emot" men förhoppningsvis kommer jag sova rätt mycket, eftersom jag å Mys vägnar hade resfeber i natt och inte sov så bra, hah!

Lite bilder från middagen igår. Nästa uppdatering blir från mit crib i Surfers! (Eller kanske från McDonalds i Surfers eftersom jag inte vet om jag kommer ha Internet i lägenheten...)
Pussepuss

I nya klänningen på väg till middag.

My i hennes nya klänning

Förrätt - Friterade curryknyten med sweetchilisås

Huvudrätt - Thai Red Curry med kyckling

Efterrätt - Rabarber/äppelpaj med grädde
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0