Bondi Beach

Lite dåligt med uppdatering från min sida de senaste dagarna, men här kommer i alla fall en! I fredags promenerade jag och Christopher ut till Darling Harbour för att kika. Var väl egentligen inget speciellt att se, så vi bara gick längs med hamnen och sen tillbaka mot stan igen. Gick sen till Chinatown och hittade ett stort köpcentrum som påminde mycket om marknaderna i Thailand. Var massa marknadsstånd, varav i ett dom sålde ascoola solglajjer. Jag och Christopher köpte varsitt par, för $7 styck.

Vandrade sedan vidare i köpcentret och på övervåningen var det "vanliga" butiker. "Tyvärr" var det rea på Cotton On, så jag inhandlade två linnen till det rimliga priset av $10. Perfekt! Efter köpcentrumet pallrade vi oss tillbaka till hostelet och duschade och slappade och kollade på "Napoleon Dynamite" på kvällen.

På lördagmorgon skulle ju jag checka ut från mitt och Christophers jättefancy hostel, så jag gick upp vid 9 och packade och fixade i ordning allt och checkade ut vid 10. My skulle komma från flygplatsen från Nya Zeeland först vid 12-tiden så vi dröjde oss kvar på hostelet ett tag. Men vid 11 gick vi genom halva stan och hittade tillslut rätt. Men då visade det sig att det inte var nån incheckning före klockan 14, vilket är jävligt irriterande när inte det framgår på hemsidan. Men vi gick i alla fall till McDonalds och Internetade lite tills klockan blev 14.


Ringde My och hon var då på plats på hostelet så det blev ett kärt återseende i receptionen på vårat nya hostel. Är ju bara jag och My som bor på detta hostelet för att det som jag och Christopher bodde på var rätt så dyrt, och varken jag eller My kände att vi hade råd att bo där i typ en vecka extra så det är bara hon och jag som bor tillsammans på det här nya hostelet. Vilket förövrigt är rätt så skabbigt, köket är jättelitet och det luktar typ gammal bar i hela byggnaden. Dock har vi ett rum med bara fyra sängar, så vi behöver ju inte trängas med hundra andra i alla fall. Kommer bo här tills på söndag, då My flyger hem och då jag åker till Surfers.


Så vi checkade in, dumpade grejerna på rummet, gick och handlade och käkade sedan lite. Var sen meningen att vi alla tre skulle gå till Operabaren och dricka öl, men när vi väl kom dit så var ingen av oss egentligen sugen på alkohol så vi gick till Starbucks istället. My och Christopher köpte varsinn te, och jag köpte en hallon och svartvinbärsjuice. Satte oss på trappan till Operahuset och förtärde ovannämnda och efter nån timme gick vi till Christophers hostel bara för att snacka lite skit. Vid halv tio tiden gick jag och My tillbaka till vårat hostel och somnade rätt så snabbt.


Idag då vaknade vi strax efter 9 av att det var jättefint väder. Så jag och My snörde på oss gympaskorna och gick ut på en hurtig morgonpromenad. Gick i en timme och kom sen tillbaka och käkade frukost och gjorde oss i ordning för stranden. Gick och handlade lite lunch på Woollies och mötte sedan upp med Christopher så tog vi bussen ut till Bondi Beach. Och med tanke på att det är söndag och alla locals är lediga så var det rätt så packat med folk på stranden. Men det var en väldigt fin strand och inte alldeles för stor. Låg där enda tills 16.30, innan vi tog bussen tillbaka till stan.

Lite bilder från de senaste dagarna följer.
Pussar och kramar! ♥

Chinatown
 
Kvällsfika på trappan till Operahuset
 
Sydney
 
Bondi Beach
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0