Dag två i Paradiset

Idag började jag dagen med att ta en hurtig promenad runt i området där jag bor. Bor i samma område som jag och My gjorde när vi bodde på hostel här sist, och vi gick samma runda varje morgon så jag känner till det här bostadsområdet ganska bra. Kom tillbaka, fixade mig i ordning lite och betalade sedan Sam $220 för två veckors boende. Det jag betalade igår var $150 i deposition, ifall jag nu skulle ha sönder nånting medan jag bor här osv, så dom pengarna kommer jag få tillbaka när jag åker.

Så gick vi också igenom lite allmänna regler vad som gäller här.  Till exempel är inga killar tillåtna överhuvudtaget. Inte för att det gör mig något, utan det är skönt att det bara är tjejer som bor här, och dessutom är alla väldigt lugna. Festande, hög musik och så vidare, är heller inte tillåtet, men som den pensionär jag har blivit nu på slutet så passar det mig fint.

Käkade sedan frukost och tog mig en sväng in till stan. Strosade runt i lite butiker och gick in på Cotton on Body där dom hade 30% på hela sortimentet. Hittade ett linne, som jag har tittat på förut, plus en sovmask jag tänkte ha på planet hem, så att jag inte är som en zombie när Fredrik ska hämta mig. Gick sen till Woollies och köpte Vanish, för att försöka få bort lite fläckar på vissa av mina kläder. Gick sen tillbaka och käkade min frukt och yoghurt-lunch och kollade lite på tv.

Dock verkar inte Vanishet funka på mina kläder, vilket är fett drygt, eftersom jag har fått fläckarna på diverse kläder som jag verkligen inte vill slänga. Får se om det funkar bättre när jag tvättar dom i maskin än när jag bara blötlägger dom som jag gjorde idag.

Ännu ingen sol här i Surfers förresten. På förmiddagen idag så regnade det till och med en stund, vilket gjorde att det blev jättefuktigt ute, dvs. katastrof för mitt hår! Och på tal om hår, tänkte jag gå och klippa mig imorgon. Hittade en salong idag som inte var allt för dyr, men jag får se till att sprida ut alla ärenden så att jag inte gör allt på en och samma dag.

Grattis på 20-års dagen, My!

Hanna-Sofia saknar dig!

Lite bilder på mina inköp följer.
Hoppas allt är bra hemma.
Kram och puss!

Bjuppar på en snygg pose där då!

Sovmasken har...

...två sidor!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0