Fem av fem Ikea!

Jag vet att många av er tycker att vi är jättetöntiga, men hur många känner ni som kan säga att dom har varit på ALLA Ikea i hela Australien? Nej just det! Nu kan ni i alla fall säga att ni känner en, eftersom jag och Christopher nu har varit på det femte och sista här i Sydney.

Dock var det inte planerat att vi skulle dit idag, eftersom Jonathan skulle åka till Singapore idag så spenderades förmiddagen på hostelet. När vi skulle gå till stationen för han skulle ta tåget till flygplatsen så började det ösregna och bli jättekallt. Huga anamma! Men men, det var inte mycket att göra, så vi småsprang till stationen, vinkade av Jonathan och gick sen tillbaka till hostelet. Bestämde ganska snabbt att vi kunde lika gärna åka till Ikea idag istället för imorgon som vi hade tänkt från början.

Tog oss tillbaka till stationen och tog tåget ut till Ikea som ligger i Rhodes, ca. en halvtimme utanför Sydney. Följer skyltarna mot ett varuhus eftersom vi trodde att det skulle ligga alldeles bredvid. Men så kikar jag helt på måfå in i varuhuset och ser då en skylt mot Ikea, inne i själva varuhuset. Så det var precis som i Melbourne, att Ikea ligger inne i ett annat varuhus. Väldigt konstigt, eftersom det inte var några skyltar eller nånting på utsidan.

Som vanligt tar vi en sista tur runt Ikea för att sedan käka årets sista Ikea-köttbullar i restaurangen. Och tro på fasen vad jag hittade? LUSSEBULLAR! Dom hade en liten stackare kvar och självklart norpade jag åt mig den. Den var väldigt torr eftersom den troligen hade legat där hela förmiddagen, men rackarns så god den var. Så jag blev visst inte utan lussebullar i år! Ett bra sätt att fira första december på.

När vi hade käkat klart gick vi till The Swedish Food Market och nu skulle det handlas! Har bestämt mig för att jag ska kunna äta min superfrukost med knäckebröd, kaviar och ägg och gröt med lingonsylt när jag bor i Surfers, så jag köpte på mig tre paket knäckebröd, tre tuber kaviar, tre lingonsylt, ett paket gräddsås och jag lyxade till och med till det med en flaska glögg. Det blir egengjorda köttbullar med gräddsås och lingonsylt på julafton har jag tänkt. Plus lite glögg till efterrätt, hoho! Nån jävla måtta får det allt vara på traditionerna. Inte fasen tänker jag äta massa kalkon den 25:e, nejdå, här blir det köttbullar den 24:e istället!

Efter Ikea tog vi oss ett varv i övriga varuhuset och tog sedan tåget tillbaka in till Sydney igen. Ikväll blir det "Love Actually" antingen i tv-rummet eller på min dator på rummet så att jag får ytterligare lite julstämning. Nu är det ju faktiskt okej att det är massa granar och julpynt ute på gatorna när det är december. Allt innan det är helt fel.

Några bilder då från Sydneys Ikea. Inte för att det ser så annorlunda ut från de andra, men ändå, haha!

Pussipuss!

Hejdå, Jonathan!
 
Hej Ikea!
 
Mmm... Köttisar!
 
Lussebulle!
 
Dagens inköp, hoho!
 
Hej Rhodes
 
Toppenkul att åka tåg!
 
Vadå motsägande, haha!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0