God fortsättning!

Ja, jag får väl ta och säga God fortsättning då! (Detsamma, detsamma, morfar!). Jag hade en bra julafton, och så pass svensk jag kunde göra det här borta. Alla australiensare firar ju julafton den 25:e istället för den 24:e. När jag gick genom stan på kvällen den 25:e så var nästan alla butiker stängda, och jag trodde att jag skulle vara helt själv på McDonalds när jag skulle Interneta. Men det sjuka var att jag tror aldrig jag har sett så mycket folk på McDonalds! Hela familjer som gick dit och köpte hamburgare och Happy Meal till sina ungar. Helt sjukt. Vad hände med all julmat och alla jultraditioner? Skämmes!

Så när jag sitter där på McDonalds så är det en tjej bredvid mig som plötsligt utropar "Oooh! Family-fight!". Så jag frågade vad hon menade, och hon bara "Titta ut på gatan!". Där var det två barnfamiljer som hade världens storbråk, där både kvinnorna och männen slogs med varandra medan deras barn stod bredvid och kollade på. En av männen slogs till och med helt blodig! På ett par sekunder så hade det samlats huuuur mycket folk som helst ute på gatan för att kolla, och alla inne på McDonalds stod med näsorna tryckta mot rutorna. Det tog kanske fem minuter innan polisen kom och arresterade alla männen i familjen, även fast det var kvinnorna som fortsatte bråka. Till slut tog i alla fall polisen med sig alla de inblandade i sina bilar och sen var det slut på action. Har ingen aning om vad bråket handlade om, men det måste ju ha varit nåt allvarligt, eftersom dom alla hade mage att stå och rå-fightas på öppen gata med sina barn i närheten, på juldagen. Shame on you!

Igår så var det hyfsat fint väder så jag låg ute och solade vid poolen och läste i ett par timmar. Idag började jag dagen med min varannan-dagliga promenad, kom tillbaka, duschade och käkade frukost. Gick sen in till stan och handlade lite och när jag kom tillbaka gjorde jag amerikanska fullkornspannkakor med blåbärssylt till lunch. Av nån anledning har jag haft cravings efter blåbärspannkakor i typ en vecka nu, och idag tog jag tag i mig själv och köpte mjöl och blåbärssylt. Vet inte om vi har det hemma, men här kan man köpa nåt som heter "Self-rasing Flour" vilket är mjöl och bakpulver blandat, så att pannkakorna blir sådär härligt fluffiga och tjocka som amerikanska pannkakor. Är perfekt med sånt mjöl när man ska göra pannkakor eller muffins eller nåt annat som behöver bakpulver. Så idag har jag ätit den godaste lunchen på länge!

Efter jag käkade så halkade jag som på ett bananskal in på en jättemysig Walt Disney-dokumentär på tv där dom pratade om alla Disneyfilmer som nånsin gjorts, eftersom en ny Disneyfilm, "The Princess and the Frog" har premiär här inom kort. Fick rysningar när jag hörde alla klassiska Disneylåtar från alla filmer.

Har inte haft nåt spännande att ta kort på de senaste dagarna, förutom idag då, när jag bara var tvungen att ta kort på min masterpiece-lunch, hah!

Kram och puss! ♥


Lunch till en mästare, av en mästare!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0