Reeeeeegn!

Jahopp, så väderprognosen stämde trots allt. Dom har snackat om regn i ett par dagar nu, och igår fick dom rätt. Var mulet hela förmiddagen och så regnade det lite om vartannat. Så jag slappade hemma framför tv:n och med en film på datorn bland annat. Vid 18.00 gick jag som vanligt till McDonalds för att Interneta och för nån dag sen så frågade jag en som jobbar här varför det tog så långt tid att komma online. Så sa hon att om det är mer än 10 pers som sitter online samtidigt så går det inte att ansluta. Så de senaste dagarna har det tagit mig över en timme att komma in. Och eftersom det inte finns några eluttag här, för att folk ska kunna sitta i flera, flera timmar, så har ju jag kommit online när jag har haft ca. 30 minuter kvar av mitt batteri på datorn.

Det längsta jag har suttit var i förrgår, när det tog 1 timme och 20 minuter och jag var nära på att ge upp. Men det har alltid funkat och jag har till slut kommit online. Men igår fick jag erkänna mig besegrad. Satt 1 timme och 40 minuter och till slut dog mitt batteri till datorn. Det låter väl kanske lite desperat att sitta så pass länge, och jo det kan jag väl erkänna att jag är, haha! Nej men skämt å sido så har jag fått in det i rutinen nu att gå till McDonalds varje kväll och kolla vad som händer hemma, läsa min mail, kolla Facebook, skriva i bloggen osv, så jag vet vad som försiggår där hemma utan mig.

Men men, jag blev besegrad igår, och strax efter 20.00 tänkte jag att jag skulle sticka in på Coles för att se om dom hade en viss hårspray i reseformat som jag har varit ute efter. Kollade på Woollies här om dagen, men där fanns det inte, så jag gick till Coles, men tro fan att dom stängde kl. 20.00 då jag kom dit ca. fem över. Skitdag! Så jag pallrade mig hem, la mig på rummet och kollade på filmen "Rocksystrar" med Goldie Hawn. Rätt underhållande faktiskt.

Imorse då vaknade jag vid halv 9 och skulle pallra mig upp för min promenad. Går på toa och upptäcker när jag tittar ut genom fönstret att det spöregnar. Jahopp. Så jag lägger mig i sängen ett tag till, men vid 9-tiden hade det klarnat upp, så jag tänkte passa på att ut och gå medan det inte regnade. Jag har en speciell runda som jag går två gånger som tar ca. en kvart var, dvs. sammanlagt en halvtimmes promenad. När jag hade kanske 5 minuter kvar på första varvet så börjar det regna. Och regna och regna och regna. Så jag tänkte att jag kan bara ta ett varv idag för att slippa bli genomblöt. Men när jag då kom fram, och hade gått ett varv, så slutade det regna. "Äh, vafan, jag kan väl springa andra varvet", tänkte jag så att eventuellt regn inte skulle hinna nå mig. Så jag springer iväg men då jävlar öppnar sig himlen och det fullkomlig öser ner på mig. Jag var tvungen att sluta springa så att jag ens kunde se vart jag sprang! Så jag går i rask takt (raskare än vanligt) och när jag kommer tillbaka så ser det ut som att jag har utövat klädsim. Jag kunde vrida ur mitt linne! Och mina shorts låg helt klistrade mot låren. Det såg ut som att jag hade duschat, redan innan jag hade kommit innanför dörren, haha!

Men jag hoppade in i duschen, käkade frukost och trotsade vädret en gång till. Jag gav mig fan på att jag skulle komma in på Internet idag, så jag tog datorn och öste ut i regnet igen. Hade hoodtröja på mig eftersom jag inte äger nåt paraply... Småregnade lite till en början men när jag är halvvägs in till stan så öppnar sig himlen igen. Jag öser snabbt in genom ett köpcentrum, så att jag slapp gå ute på gågatan i regnet. Öser in på Apoteket för att kolla om de hade den hårsprayen jag var ute efter, och happy day! Så jag inhandlade den, och gick sedan till McDonalds, och happy day igen! Internet funkar, weihoo! Så nu sitter jag här helt dyngsur och hoppas att min hood hinner torka lite innan jag går hem.

Har inte hunnit göra så mycket annat idag, eftersom klockan bara är 12.00 här just nu. Ni får njuta av lite snygga bilder på mig idag, haha!

Pussar och kramar!

Tillbaka från promenaden. Detta är alltså före jag duschade, haha!

Promenad in till stan i regnet

Reee-he-heeeeegn!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0