Sista inlägget år 2009

Brev nummer 1 har anlänt! Eller ja, jag vet ju inte om jag kommer få fler, men det första (men förhoppningsvis inte sista) brevet adresserat till mig dök upp idag! Fick en hint i ett mail att det skulle dyka upp en försenad jultomte, och idag dök den upp - i ett brev, med avsändare farmor och farfar. Fick en hemmagjord jultomte och ett kort på deras snöiga hus i Övre Rickeby. Så nu har jag pyntat min spegel inne på rummet, hoho!

Igår eftermiddag efter jag hade varit på McDonalds så gick jag en sväng på stan för att försöka leta upp ett par beiga shorts, eftersom jag var tvungen att slänga mina jag hade sen innan på grund av en envis bananfläck som inte ens gick att få bort med Vanish. Tur i oturen hittade jag inga shorts (tur, eftersom jag inte spenderade några pengar), så jag gick till Woollies och handlade lite ägg och bananer. Gick hem och vispade ihop lite bananpannkakor och käkade med blåbärssylt och en uppchoppad nektarin. Mumma!

Till skillnad från igår så har det varit väldigt fint väder idag. Jag har legat ute vid poolen hela förmiddagen och solat mig lite. Mitt på dagen kom då Sam med mitt brev, vilket var väldigt uppskattat. Jag var dock mest glad för att det ens hade gått fram, haha! Fanns spår på kuvertet att det har regnat så otroligt här de senaste dagarna, eftersom kuvertet var lite knöligt, och kortet satt klistrat på insidan, men fram kom det i alla fall!

Ja jag får väl helt enkelt ta och säga att det här blir mitt sista inlägg för 2009. Imorgon tänkte jag låta det vila, och skriva om mitt nyårsfirande den 1:a januari istället. Som mormor sa till mamma när hon var liten "Ja, nu får du ingen mer mat i år!", så jag får väl säga "Ja, nu får ni inga fler blogginlägg i år!". Haha, inte för att det är så länge kvar tills nästa år, men ändå. Jag tänker faktiskt inte ha någon "Utvärdering av 2009" och säga vad som var bäst osv, utan det får istället bli en längre utvärdering av hela resan sen när det börjar dra ihop sig.

Som sagt blir nästa inlägg skrivet år 2010 (vilket jag redan nu tycker känns helkonstigt att skriva. 2010. 20 10. 2 0 1 0. Weird...) Men men, jag får väl säga Gott Nytt År i förväg så kommer nästa update nästa år.

Puss och kram!

Jultomten!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0