Sol idag!

Äntligen lite sol här i Surfers! Enda sen jag kom hit har det varit lite ostadigt väder, och här om dagen så regnade det ju som sagt en stund, men idag har det varit riktigt fint.

Igår var jag och klippte mig och frisören fick mig till och med att färga ögonbrynen (!). Med tanke på att mina ögonbryn har varit i princip vitblekta av solen så är det faktiskt nånting jag har funderat på, och så tänkte jag att om det nu skulle se förjävligt ut så är det ju ett par veckor kvar tills jag träffar er där hemma så jag slipper visa mig för nån av er, haha! Även fast det känns väldigt ovant än så länge så blev det väldigt bra. Håret blev också bra så jag var helt nöjd när jag vandrade därifrån.

Dock var det strömavbrott igår på förmiddagen. Vid halv 10 så dog strömmen, innan jag hann äta frukost, så jag gjorde fruktsallad med yoghurt istället för min vanliga gröt och äggfrukost. Strömmen låg nere till 14.30, för det var några elledningar som hade gått av, så det var strömavbrott i hela området. Men det gick ingen nöd på mig, så jag läste ut hela "En shoppoholics bekännelser" som jag började på på förmiddagen.

Idag då har det som sagt varit väldigt fint väder. Klev upp strax innan 10 och gick ut på min varannan-dagliga hurtiga morgonpromenad. Kom tillbaka, käkade frukost och vid halv 12 pallrade jag mig iväg till beachen. La mig rätt långt upp på stranden så jag fick lite skugga från palmerna, eftersom det nästan blir för svettigt att ligga helt och hållet i solen. Låg där tills strax efter 14, då jag gick hem och gjorde mig lite fruktlunch.

Troligen är det så här mina dagar kommer se ut från och med nu - liggandes i solen, slappandes och ätandes massa frukt. Känns också skönt att jag inte "måste" ligga vid stranden varje dag, så som det kändes i början när det var soligt här i Aus, utan jag har ju ett par dagar på mig till att sola upp mig innan jag kommer hem. No pressure, vilket känns mycket skönt.

Min kamera är för övrigt sämst på att ta kort i mörkret, men jag försökte i alla fall få ett par bilder på julpyntet längs med gågatan här om kvällen. Plus lite "hej-bli-avundsjuk-bilder" på min dag på stranden, hoho!

Bara 1 vecka kvar till julafton. Om jag har någon julstämning? Inte det minsta.

Puss och kram!

Gågatan. Ni ser den böjda "Surfers Paradise" skylten allra längst bort.

Fet julgran

Hej strand!

Jag har det bra!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0