Stolt ägare till en tomteluva!

Moahaha! Vädermänniskor - ta er nånstans! Jag hade rätt angående vädret! Som sagt har dom snackat om blixtar och dunder och regnoväder i flera dagar, men jag har hoppats på motsatsen. Imorse var det dock lite molnigt, men tro fasen att det klarnade upp på förmiddagen så jag kunde lägga mig och sola en stund, hoho!

Men innan jag la mig i solen gick jag in till stan för att handla lite "julmat". Handlade bl.a. mandlar till min glögg och lite brieost och kex för att ha till efterrätt på julafton. Gick även till Starbucks och handlade "pepparkakor". Jag vette fasen om det ens är pepparkakor (eller kaka kanske jag ska säga, eftersom jag bara köpte en...), men den har i alla fall formen av en pepparkaksgubbe med lite kristyr på. Får väl se hur det smakar ihop med min glögg.

Och sen fick jag tag i det viktigaste - tomteluva! Gick in på en billig, billigare, billigast-butik för att se om dom hade någon, men dom var slut och det enda dom kunde erbjuda mig var ett par renhorn. Nej tack. Ska det va', ska det va' riktut! Frågade biträdet om hon visste nån annanstans där jag kunde köpa en tomteluva, men det är ju alltid lättare att säga nej än att använda hjärncellerna och fundera lite. "Nope, finns inte på nåt annat ställe i Surfers". Jomenhejdu. Går ut på gatan och butiken mittemot skyltar med skinande röda tomteluvor. Det lustiga var att det var en kondomeri-butik, haha! Så jag öste in och trängdes bland alla dildos och uppblåsbara får och inhandlade en röd tomteluva med texten "Ho! Ho! Ho!". Men ni får allt hålla er med att se bilder på diverse införskaffade objekt till julafton. Vi vill ju inte förstöra spänningen här!

Kånkade sedan hem med all min mat, doppade mig i poolen och la mig i solen och läste ett tag. Visst att det var lite molnigt, men det stoppade inte mig. Gjorde sedan lite lunch, men när jag var klar så lockade min tomma yoghurtskål fram diverse argsinta myror, och efter ha fått ett svidande bett på låret gav jag upp och gick in och duschade. På eftermiddagen låg jag bara och läste min bok och det blev nåt riktigt fancy till middag - nudlar!

Har förövrigt betalat Sam för hela min vistelse här nu. Betalar ju 2 veckor i taget annars, men jag tänkte att det är lika bra att få det avklarat, så nu behöver jag inte tänka på att x antal dollar måste läggas undan för att betala hyran.

På tal om Sam kollade han redigt konstigt på mig när jag berättade att vi i Sverige firar jul den 24:e och att vi inte gör nåt speciellt den 25:e. "On the 24th? On the 24th we go to work!". Ja men stackare, det gör inte vi, haha! Så jag får väl vara den enda i hela Surfers som firar den 24:e och hoppar runt i tomteluva då, haha!

Tog lite bilder igår när jag gick till McDonalds. Var sån fin kvällssol så jag passade på att knäppa ett par bilder.

Kram och puss!

Mitt hus längst till vänster

Promenad till stan. (Jag vet att min skugga är med i bild, men skuggan var typ 5 meter lång, så det var svårt att inte få med den)
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0