Vart tog solen vägen?

Den gick och la sig tydligen... Såg vädret i fredagskväll och då sa dom att det skulle bli regn/åskväder hela helgen, och även i början på veckan. Så i fredags så njöt jag av solen genom att ligga på baksidan och sola och då och då svalka mig lite i poolen.

Så både igår och idag har det varit jättetråkigt väder, och till och med lite kallt. Eller kallt och kallt, om ni skulle komma hit nu skulle ni tycka att det är jättevarmt, men det är kallt för mig nu när jag är van vid +30 varje dag. Igår gjorde jag inget vettigt överhuvudtaget och enda gången jag gick ut från huset var när jag var ute på min morgonpromenad och när jag gick till McDonalds för att Interneta.

Idag vaknade jag strax efter 10 till samma tråkiga väder som dagen innan, så jag tog det lugnt på morgonen, käkade frukost och läste ut min bok. Kollade sedan "What Women Want" på datorn och till middag blev det pasta med egengjord tomatsås med vitlök och ingefära.

Ska tydligen vara sånt här väder enda till tisdag så frågan är ju vad jag ska hitta på de kommande dagarna. Väldigt trist när det är dåligt väder, för då finns det som inget val för vad man ska göra. När det är sol kan jag ju välja om jag vill vara inne eller ute, och för det mesta är jag ju ute hela dagarna när det är sol, men nu finns det som inget roligt att göra. Inte så kul att ta en promenad i regnet när jag inte har nåt paraply...

Men men, får hoppas på att vädermänniskorna har fel och att det blir fint väder till veckan i alla fall. 4 dagar kvar till julafton nu. Känns sjukt overkligt faktiskt. Till veckan ska jag dock förbereda mina köttbullar till julafton och även inhandla i lite brieost och kex för att äta som lite efterrätt på julafton, hoho!

Har inga bilder att bjuda på, eftersom jag som sagt inte har haft nåt speciellt för mig de senaste dagarna. Såg just ett gäng utklädda till tomtar gå in på en pub som ligger här precis bredvid. Haha, julen är trots allt alldeles runt hörnet.

Idag är det förresten 5 månader sen jag lämnade Sverige. Fem! Det ni!

Hoppas ni har det bra i kylan därhemma. Jag saknar er!

Puss puss!

Kommentera här!
Postat av: pappa

Idag har vi fixat julgran, det blev en stor i år igen fast vi tänkt en liten då nya soffan e lite bökig att flytta på. Det blir en ny plats brevid kekelugnen för den i år. Skickar en bild när den e klädd. Det var riktig julstämmning med snöklädda träd, vindstilla, -3 grader och alldeles tyst i skogen. Härligt! Kram Pa

2009-12-20 @ 16:57:49
Postat av: Hanna-Sofia

Fan så underbart det låter. Själv ska jag inskaffa en tomteluva att bära på julafton!

2009-12-21 @ 09:28:57
URL: http://hannasofiasresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0