Förkyld

Täppt i näsan. Ont i huvudet. Tilltäppta bihålor. Känner knappt nån smak av maten jag stoppar i mig. Behov att snyta sig var tredje sekund. Uppriktigt orolig för vad som kommer hända om nässprayen tar slut. Med andra ord - Jag är förkyld! Troligen är detta en kombination av att både Brydee, Isla och Brendan var förkylda när jag först kom hit, samt höstvädret som just nu är här. För att spä på detta lite extra blev det väl inte direkt bättre av att jag dessutom vaknade flera gånger under natten mellan lördag och söndag när vi var i Gooloogong, för att jag frös som ett litet as. Även fast jag sov i linne, shorts och strumpor, och dessutom låg helt och hållet under täcket med hela kroppen.

Sjukt drygt att vara förkyld när man inte är på hemmaplan alltså. Förhoppningsvis lär väl ungarna vara lite immuna mot att catcha nåt av min förkylning nu när dom nyss har varit sjuka, för jag känner verkligen inte för att torka mer snor än jag gjort de senaste dagarna. Dock passar det rätt bra att jag är förkyld nu, eftersom Karen ska ta med sig ungarna till deras gamla hus i Cowra, typ en timme härifrån, imorgon förmiddag, så då får jag vara hemma för mig själv. Vilket passar fint, då jag precis har laddat hem Ice Age 3 som jag kan roa mig med. Får helt enkelt koka litervis med te, vara noga att vara varm om fötterna (vilket inte är ett problem, då jag har med mig mina tofflor hemifrån) och att inte snåla med nässprayen. Trots min oro att den ska ta slut.

Förutom en mindre incident där jag råkade slänga ner Brydee från sängen, är det annars inget nytt härifrån. Har dock kommit tillrätta i djungeln av telefonbolag så nu vet jag vilket jag ska skaffa till min kära phone. Så förhoppningsvis har jag ett nytt nummer på fredag som ni kan höra av er via.

Godnatt, puss!

Brydee & Isla
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0