G'day, mate!

Namen sisadarja! Da var man finally pa plats down under. Pa andra sidan jorden. Pa andra halvan av ekvatorn. Vad du nu vill. Jag befinner mig i alla fall just nu pa Sydneys flygplats och forsoker underhalla mig sa mycket som mojligt innan inrikesflyget till Wagga Wagga avgar imorgonbitti vid 8.35.

 

Flygresorna har faktiskt gatt rackarns fort. Visserligen har jag ju suttit i ca 19 timmar sammanlagt och det kanns ju av i kroppen om man sager sa... Satt bredvid en jattegullig svensk tjej pa planet till Bangkok, som bor i Sydney, sa vi blev varandras lekkamrater under flygresorna. Hon erbjod sig till och med att jag kunde sova hemma hos henne har under natten, men det visade sig bli allt for krangligt att ta sig fram och tillbaka in till Sydney och halla pa sa darfor ar jag stuck har nu utan lekkamrat.

 

Det allra storigaste jag stott pa hittils ar ju fan i mig den har djavulska tidsskillnaden! Visserligen ar klockan typ ett pa dagen hemma nu, men alla javlar jobbar ju och har inte alls tid att roa mig hela natten. Jag har inte lyckats hitta nat intressant jag skulle kunna hitta pa, eftersom det som sagt ar stangningsdags for alla butiker och cafeer nu. Jag har inte sa mycket annat val an att satta mig pa en bank, lyssna lite musik, lasa min bok eller losa en och annan sudoku kanske. Allra helst skulle jag ju vilja stalla mig i en skallhet dusch och bara tvatta av mig all flygskit jag har dragit pa mig. Jaja, far kora raggardusch pa toaletten istallet.

 

Ja, nu har ni i alla fall fatt uppdateringen om att jag lever. Ska sa snart som mojligt fixa australiensiskt mobilnummer sa att ni kan fa tag i mig. Nar jag inte ar pa Skype/msn det vill saga. Cheers!


Kommentera här!
Postat av: Pappa

Hoppas du överlevde tristessen på flygplatsen och nu kommit i bås hos familjen.

2009-07-22 @ 11:38:00
Postat av: Hanna-Sofia

Jo, men tristessen var rätt jävla långdragen alltså. Kommit i bås? Om du menar komma i ordning, så ja det har jag gjort. Ungarna låter mig som sagt inte vara ifred utan ska leka heeeela tiden. Hoppas du är lite mer vaken när jag ringer nästa gång. Hahah!

2009-07-23 @ 07:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0