Jag har sett en känguru!

Ja, ja och åter JA! Jag har gjort det, minsann! Kan ni tänka er? Jag har sett en KÄNGURU! Önskar jag kunde säga "en livs levande känguru" men tyvärr. För den (eller faktiskt de, plural) har varit döda. Döda som i överkörda. Dead. Deader than dead. Roadkill! Men än så länge ingen man vill ta hem och grilla eftersom de har varit ganska uppätna.

Rätt sjukt egentligen hur mycket döda djur som har inkluderats i helgen som varit. Innan vi begav oss mot Gooloogong, stannade vi till i Young, där Karen spelar Grasshockey varje lördag. Inte för att jag förstod så mycket av själva sporten så var det ändå rätt kul att kolla på. Sedan satte vi kurs mot The Clark's gamla by där dom bodde för ett par år sedan. The fine town of Gooloogong - Population 466. Där kan man snacka way outback! Det var på väg dit jag såg min första döda känguru. Och eftersom det är rätt mycket roadkill här, bl.a. kängurus och rävar och grejer, så är det ju rätt naturligt att det är en massa pippifåglar längs vägen som vill smaska i sig de stackarna som blivit mosade. Det är här Dött Djur Nummer 2 kommer in i bilden. Sitter och tittar ut genom fönstret och ser en flock jättefina (tror att det är) papegojor längs vägen. Nåja, dom var små och grön-röda i alla fall. Sitter och beundrar dessa små pippisar när jag till min fasa ser att en av de små inte lyckas flyga iväg tillräckligt snabbt från bilen och -poff!-. Rätt in i grill'n på bil'n och sen har vi Ett Stycke Död Pippi. Sitter helt förskräckt över den lille papegojans hemska öde, men för Karen (som förövrigt kör som en dåre) var det typ som att köra över ett löv.

Kommer i alla fall fram till Gooloogong Country Club där festen för The Clark's polare Leanne ska hållas, och där blir man bjuden på öl det första som sker. Happy happy day! Min stackars tunga har inte fått smaka öl på allt för länge. Sen var det dags för lite Chinese och Birthday cake, och sen mer öl. Och det var tur för mig att det fanns öl att dricka, för förutom det så dricker dom här jävla australienarna rom så det skvätter om det. Rom! HUGA ANAMMA säger jag! Karen försökte bjuppa mig på grogg på Cola och den australiensiska rommen Bundaberg men fittihelvete alltså. Inte min cup of tea direkt. När alla var tillräckligt fulla och glada begav det sig hem till en av Karen och Brendans polare för lite sömn. Och eftersom vi befann oss ute i princip ute i bushen, så var detta ett sånt ställe man var tvungen att passa sig för att inte få en mysig liten spindel nedtrillandes i håret medan man borstade tänderna. Mysi-pys.

Begav oss i alla fall hem därifrån imorse, och det är här Dött Djur Nummer 3 dyker upp. Finns ju hur mycket får som helst i det här landet vilket innebär att man ser dom lite varstans längs vägen i sina gigantiska hagar. Många av fåren har dessutom fått lamm nu (vet inte om det är lamm-säsong eller vad man nu säger, men många av de stora fåren har massa lamm runt ikring sig, så jag antar att det är nåt sånt) och när jag sitter där helt fridfullt i bilen ser jag helt plötsligt det fetaste fåret jag har sett, ligga på marken. Död. Kaputt. Hejdå! Troligen i födar-position och ej lyckats få ut de små rackarna som gömde sig i lille fårmagen.

HAHA, kom förresten på en lustig grej som Brendan frågade mig igår:
-Sooo... You got a friend named Fanny, do you?
-Ehm... Yeah...
-Because Karen showed me on Facebook and I though to myself that "Oh, is that girl named Fanniiie? She'll be quite teased if she'll come to Australia!"

Vilket följdes av ett asgarv á la Brendan. Tänk er dessutom denna konversation på redigt bred australiensiska så har ni det!

Tror nog att det var allt för i afton. Av nån konstig anledning tog jag inga bilder från Gooloogong igår, men tog några enstaka från Grasshockeyn. Nattinatt!

Grasshockey

Klassiska fot-fetish kortet

Mr. PD!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0