Nummer är fixat!

Nu äntligen har jag fixat mig ett australiensiskt nummer så ni kan ringa/smsa mig om ni vill. +6142 289 36 29 är det ni ska slå om ni vill ha tag i mig. Vet inte riktigt vad avgifterna är hemifrån Sverige att ringa, men jag måste i alla fall betala typ 15 kr/minut om jag ska ringa hem. Betalar dock bara dryga 3 kr/SMS, så det är väl förmodligen det jag kommer använda telefonen till för det mesta.

Idag åkte vi en sväng till Young, där Karen och Brendan jobbar, och tog Isla och Brydee till en playgroup som håller till i sporthallen. Var väl inte så tillfredsställande för mig direkt, utan jag satt mest och tittade på eftersom jag inte ville att min näsa skulle bli så jävlig som den var igår. Känner mig förövrigt mycket bättre än jag gjorde igår, då jag bara låg inne hela dagen, oavbrutet framför datorn och kollade film och åt kakor. Efter playgroupen åkte vi och inhandlade mitt SIM-kort till telefonen, shoppade lite på Big W och sen tillbaka till Cootamundra igen.

De senaste dagarna har det dock inte varit så mycket aupairande för mig. Eftersom Karen börjar jobba igen på måndag, vilket båda ungarna vet om, har dom varit helt och hållet uppi henne nu de senaste dagarna. Varje gång jag ska ta ut Brydee ur bilen till exempel, så tar ungjäveln och låser innifrån så jag inte kan plocka ut henne och öppnar inte förrän Karen säger att hon ska ta ut henne istället. Och såklart, om då Karen öppnar med bilnyckeln utifrån och jag börjar knäppa loss henne så blir det ju ett jäääävla liv. Så när vi är och handlar mat, och jag hjälper Karen med kassarna börjar Brydee gapa "It''s mummy's, it's mummy's!" dvs, matkassarna, och att jag inte får bära dom eftersom det är mammas. Får ju krupp på den ungen ibland alltså. Isla säger väl inte så mycket, men hon är också väldigt klängig på både Karen och Brendan. Ska bli intressant på måndag då Karen som sagt gör sin första dag på jobbet och det blir min första dag helt ensam med ungarna.

I helgen är än så länge inget bestämt. Förutom potentiell övningskörning med Karen, haha! Har dock blivit hyfsat van att sitta på fel sida i bilen, då jag alltid sitter i passagerarsätet fram. Men kommer nog kännas jääävligt weird att sitta på andra sidan när det väl är jag som ska sitta bakom ratten. Det är inte det att jag inte kan manövrera bilen, bara det att jag måste komma ihåg att göra allting tvärtom! Haha, undra hur detta ska sluta...

Nej nu blir det allt till att släcka lampan. Förresten, bjuder på en jävligt snygg bild från helgen som var! Är numera vän med en av Karens tjejkompisar, Kelly, på Facebook, där hon hade lagt upp den här stiliga bilden. Snodde den av henne bara för att ni ska få er ett gott skratt. Haha, godnatt och puss!

Jag är en riktigt Crocodile Dundee i the outback i Gooloogong!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0