På plats

Efter 1½ dygns resande är jag nu på plats i Cootamundra, ca 1 timme utanför Wagga Wagga, där jag landade in igår. Jag vet inte hur många av er som kanske har googlat vart det ligger, men om man jämför med Sydney så ligger det ungefär 4 timmar med bil innåt landet, mot västra sidan, och ungefär 2 timmar utanför Canberra.

Landade som sagt in på Wagga Waggas flygplats, vilket förövrigt måste vara den minsta flygplatsen jag har sett. Åkte jättepluttigt propellerplan från Sydney, och när vi kom fram till flygplatsen, fick man hämta sitt bagage rätt från den lilla vagnen som åker och hämtar bagaget ur flygplanet. Väldigt spartanskt. Familjen Clark hittade mig på en gång, och sen blev det bilresa fram till Cootamundra. Måste erkänna att längs hela vägen satt jag och spanade efter kängurur, som den turist jag är. Hahah! Såg ingen kängurujävel, men såg i alla fall en av de ökända varningsskyltarna på kängurur. Det ni!

Kom hit igår på förmiddagen, och då blev det bara packa upp, få rundtur av huset, bli presenterad för de två hundarna och två katterna och sen rätt i säng. Det som skulle bli en quick nap, resulterade i 17 timmars oavbruten sömn. Gick och la mig vid 1 på dagen, och vaknar sedan vid 8 på morgonen, dagen därpå. Blev sjukt förvånad att det ens är möjligt att sova så jävla länge. Haha!

Idag har dagen hittills bestått av att leka med Brydee och Isla. Brydee, som är 2½, har inte lärt sig säga hela mitt namn än, så det enda hon säger är "Hanna, let's play. Wanna play. Let's play!" God damn, hur ska jag orka med detta? Haha! Åkte sedan in till Cootamundra och stödshoppade lite. Blev förövrigt positivt överraskad då jag fick veta att du bara behöver vara 18 för att få köpa booze á la Systemet. Happy day!

Kommer lite bilder från de senaste dygnen, så jag kan uppdatera er lite hur jag har det här nere. Och pappa, nästa gång jag ringer så skulle det ju vara uppskattat att du åtminstone känner igen din egen dotters röst. Haha!

Puss på er!

Hej Thai Air mot Bangkok!

På flygplatsen i Bangkok

Dödare än döden på Sydneys flygplats klockan 1 på natten

Brydee

Isla

Hej hej hus
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0