Missbrukar'n

Här kommer då den dagliga uppdateringen från The Land Down Under. Egentligen inte så mycket att rapportera idag. Var inne en sväng i byn/stan/samhället och fixade ett australiensiskt bankkonto som jag kan få min extremt feta aupairlön insatt på. Kostar ju 35 kronor per uttag om jag ska använda mitt svenska Visakort i bankomaterna här, och det är dessutom rätt opraktiskt att gå omkring med massa lösa cash på fickan. Vilket gjorde att jag bestämde mig för att skaffa ett bankkonto och ett bankkort de l'Australie.

Och ja, jag SKA fixa ett aus mobilnummer så snart som vi kan klura ut vilken av alla telefonbolag som har de billigaste avgifterna för internationella samtal. Är en gigantish djungel, men det lutar väl åt att vi kommer beställa ett SIM-kort från ze Internet. Till exempel kostar det nämligen olika beroende på vilket bolag i Sverige man ska skicka SMS till. Kostar x antal cent per SMS till Telia, x antal cent till Tele2 osv. Ska in till banken igen i slutet av veckan och aktivera mitt nya bankkort som jag kommer få skickat per post, förhoppningsvis innan den här veckan är slut, och då får vi se om vi tjackar SIM-kortet på den enda elektronikbutiken här, eller om vi som sagt fixar't på nätet.

Redan efter 5 dagar här har jag kommit på mig själv att vara en redig missbrukare av vissa aussie uttryck. Framförallt "Yeah" "Alright" och "Stuff like that" och då med bred australiensisk dialekt också. Det är alltså inte "Yeah" på amerikanska utan typ "Yeeeeeeeeeeh". Shit, kommer inte låta helt klok när jag kommer hem igen. Haha!

Tyvärr inga bilder idag, men har väl egentligen inte varit något spännande att ta kort på idag. Får se när det blir nästa gång.

Puss!

Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0