Bättrar på brännan

Söndag... Vad göra på en söndag i en stad där det är typ 99% luftfuktighet och 35 grader varmt? Jo, sola! Hittade ju som sagt ute i hamnen igår ett ställe som dom hade byggt till en liten lagun så dit pallrade jag mig och la mig under ett träd i skuggan. Råkade dock lägga mig precis vid ett myrbo, vilket resulterade i diverse kliattacker på kroppen.

Efter två timmar orkade jag inte svettas mer, så jag pallrade mig tillbaka mot hostelet och handlade lite snabbt på Woollies innan. Sitter just nu som vanligt på biblioteket och Internetar. "Slösa bort tiden vid datorn när du borde vara ute i det fina vädret!" Tänker säkert vissa av er. Men det är helt enkelt för varmt för att vara ute och vara aktiv hela tiden. Därför är det perfekt att ha min lilla datortid så här på eftermiddagarna.

Lite otursdag för mig idag dock - Mina hörpluttar till iPoden har börjat spraka och den lilla skruven som håller glasögonbågarna på plats, har lossnat från mina nya asballa glajjer jag köpte i Cairns. Mission imorgon - Hitta nya billiga hörpluttar och hitta en liknande surfbutik som vart jag köpte glajjorna, och se om dom har en liten skruv åt mig, eller helt enkelt köpa nya likadana.

En enda bild från mitt solande idag, hah!
Puss och kram!


Sola sola sooooola!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0