Bye Bye, Adelaide

Såhär sista dagen i Adelaide tänkte vi vara lite kulturella och gå på museum. Hade kollat upp att South Australian Museum var gratis, och eftersom jag inte är i det stadiet där jag kan spendera mycket pengar, passade gratismuseum-alternativet mig perfekt. Klev upp vid 9.30 och pallrade oss sedan ut på stan och mot South Australian Museum. Inträdet var som sagt gratis, men själva museet var rätt tråkigt. Första våningen var en utställning av vilda djur, och övervåningen var bara massa aborigingrejer. Egentligen inte så mycket att ha, så vi gick bara runt ett varv och sen ut igen.

Vandrade sedan till den botaniska trädgården, och den botaniska trädgården i Sydney är jättefin, så jag trodde att den här skulle vara jättefin. Men det var egentligen bara en park med massa träd och inte så mycket blommor så det var rätt tråkigt. Gick sedan ner på stan och kollade lite i butiker. Gick sedan till ett café och jag tog en chailatte för bara $3,60, mmmm-mums! Öste sedan in på en random butik och jag hittade en jättefin ring bara för $10. Gick sedan tillbaka till hostelet och käkade lite nudlar.

Imorgon tar vi vårt pick och pack och flyger till Melbourne. Flyget härifrån går vid 6.45, vilket innebär att vi måste ta en buss från stan vid 4.53, dvs. uppstigning klockan 3.50. Inte så mycket sova i natt då. Huga anamma! Nåt positivt är ju att vi kommer komma fram till Melbourne rätt tidigt så att vi ändå har hela dagen där imorgon, och inte som det blev när vi kom hit till Adelaide, att vi hade ställt fram klockan 2½ timme, och det var eftermiddag när vi kom hit.

Trots att vi bara har haft 2½ dag här i Adelaide har vi ändå kommit fram till att vi gillar staden väldigt mycket. Tråkigt dock att man inte kan shoppa så mycket, dels för att jag inte kan spendera pengar samt att det inte finns plats i väskan, haha! Skulle kunnat handla så mycket mer än vad jag har gjort i den här staden, men jag får väl begränsa mig till strax innan jag åker hem, vilket det förövrigt bara är prick tre månader kvar till idag. Om 93 dagar är jag på Sydneys flygplats och räknar ner timmarna tills jag tar flyget till Abu Dhabi och sedan vidare mot Bryssel och sen heeeeem!

Pussar och kramar!

Hej South Australian Museum. Dötrist, javisst!

Gött med chailatte!

Min nyinköpta ring. Fancy fancy!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0