Cairns

Nu har vi då varit i Cairns ett par dagar och har egentligen inte gjort nånting vettigt överhuvudtaget. Kom hit i torsdags rätt sent så det var i princip rätt i säng efter lite Internetande. I fredags hängde vi på hostelet hela dagen och på kvällen var det $4 All-you-can-eat barbecue på hostelet. Käkade mat och bestämde sedan lite spontant framåt kvällen att vi skulle ut och dricka öl. Men "ut och dricka öl" blev  till goonande på hostelrummet, och på grund av att jag var alldeles sämst på alla ölspel så blev jag lite för påverkad av alkholen. Gick i alla fall ut på krogen men det hela slutade med att jag blev alldeles för full och jag, My och Christopher tog taxi hem.

Dagen efter vaknade jag strax innan 9 och kände mig som en jävla slagpåse. Gick upp, gick på toa och gick och la mig igen. Sov till 12 och låg och led hela förmiddagen med My och Christopher. Mia och Johanna var hurtiga och gick ut på stan en sväng medan vi andra låg och kved hela dagen. Dagen innan hade vi varit ambitiösa och köpt Halloween outfits men framåt kvällen igår var jag fortfarande så jävla slut i kroppen att jag tyvärr inte fick användning för min sjömansmössa jag hade inhandlat. Mia, Johanna och My gick ut utspökade till två corpse brides och en crackhoe. Skulle gärna velat följa med ut men både kroppen och huvudet protesterade. Jag och Christopher stannade kvar på hostelet och läste och kollade på Grattis Världen. Under hela dagen käkade jag fyra rostade mackor, en påse chips, ett paket nudlar och lite avocadosallad. Var så otroligt skönt att inte gå ut på krogen och jag tror att min kropp uppskattade det också.

Idag vaknade jag vid 9-tiden, men alla andra sov så jag gick upp och käkade frukost själv. Tog det sedan lugnt hela förmiddagen och eftersom det var rätt molningt så vi tänkte att det skulle bli ytterligare en lugn dag på hostelet. Men framåt halv 12 så började solen titta fram, så vi bestämde oss för att gå till lagunen för lite sol och bad. Köpte oss varsin subba innan vi gick dit och käkade på gräset vid lagunen. Var där kanske två timmar innan vi gick tillbaka mot hostelet. Gick förbi Woollies innan vi gick hem och ikväll blir det lyxmat för min del - tonfisksallad med avocado. Mums!

Ingen av oss är direkt så festsugna idag så det blir troligen bara film och snask framför datorn ikväll. Nedan följer lite bilder från dagarna i Cairns, men jag utelämnar festbilderna från i förrgår, haha!

Pussipuss!

På trottoaren utanför vårat hostel. Coolt!

Pelikaner

På strandpromenaden

Lagunen

Lagunen
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0