Ibland har man tur

Jag hade ju som sagt två missions idag - Hitta billiga hörpluttar samt skruv till mina trasiga glajjer, alternativt hitta likadana. Tro fan att jag lyckades med båda två! Hittade hörpluttar för $17 och öste sedan in hos en optiker där hon satte dit en ny skruv på glajjorna helt gratis. Blev så glad att jag firade med ett linne för $5 på rea, plus en Subba och en liten chokladmilkshake. Ibland har man tur!

Och inte nog med det! Christopher ringde mig igår och lät väldigt seriös. "Hur länge stannar du i Darwin?" "Tills på tisdag". "Vart ska du sen?" "Alice Springs" "Sen då?" "Perth på torsdag". "För jag tänkte om jag kunde möta upp dig i Perth, för jag pallar inte vara själv i Sydney i två veckor till". Christopher åkte nämligen hem tidigare från Nya Zeeland och har varit i Sydney själv sen i lördags. Jag kommer ju till Sydney den 29:e, vilket innebär att han skulle vara själv i Sydney i över två veckor tills jag kommer. Helt förståeligt att man blir rastlös. Så Christopher kommer och joinar mig i Perth på torsdag, och så kör vi Perth, Adelaide och Melbourne tillsammans. Han har bokat samma flighter som mig, så nu behöver jag inte vara ensam längre! Happy happy day! Inte för att det har varit helt åt helsike att vara själv men det är ju alltid mycket trevligare med sällskap. Tjoho! Så nu ska vi ta oss an Ikea i Perth på fredag. Köttbullar! Kaviar! Lingonsylt! Knäckebröd! Livet är bra underbart ibland.

Drar som sagt till Alice Springs imorgon. Planet härifrån går vid 13.35, och så är jag framme i Alice Springs två timmar senare. Då är det i princip bara middag och sen bums i säng. Ska sedan ta en endagstur till Ayers Rock på onsdag. Blir upphämtad med buss kl 06.00 från mitt hostel i Alice, och kommer sen tillbaka till hostelet vid 01.00. Sen rätt i säng, för att kliva upp och åka till flygplatsen där mitt plan till Perth avgår vid 10.10 och är framme vid 11.45 på torsdag. Blir rätt intensiva dagar de som följer nu, men jag orkar inte vara ute i öknen (Alice Springs) i flera dagar än vad som är nödvändigt. Och enda andlendningen till varför jag åker dit är ju för att jag vill se Ayers Rock. Får avlägga en rapport på torsdag eftermiddag när jag kommer fram till Perth och kan Interneta igen. Kommer inte direkt vara nån mening att Interneta imorgon när jag kommer fram till Alice eftersom jag ändå troligen inte kommer ha något att berätta.

Hör förhoppningsvis av mig på torsdag igen.
Puss och kram!

Kommentera här!
Postat av: Mamma

Kul att du får resesällskap igen. Alltid roligare att vara fler. Jessica kom hem från sjukhuset idag.

2009-11-16 @ 19:10:17
Postat av: pappa

Shysst rutt du lagt upp och va bra att du får "sälsis" igen.Vad neggo du e som tror att du inget har att berätta från Alice. jag tror du har fel, det finns alltid nåt att berätta från en resa. Appropå "sälsis" kommer Daniel på besök i helgen. Kul att träffa honom igen då det var innan du åkte vi senast sågs. Inget särskilt planlagt förutom en tur till farmor.

"Inbrott" på NB gjort så nu är det öppet i båda våningarna. Lägger golv nästa vecka på ÖV.

Träffade Mariamma idag och hon vill ha din bloggadress vilket jag kommer ge henne imorgon.

Hör du av Geita nåt och hur det gått för henne i Italy?

Lev å må

kram pa

2009-11-18 @ 19:15:32
Postat av: Hanna-Sofia

Ja jag var väl lite neggo till Alice, men nu kan du läsa nästa inlägg, jag har massor att berätta!

Kul att Daniel kommer och hälsar på. Bara 2 månader kvar tills han kommer hit!

Men du, Linda åkte hem efter två veckor i Italien för hon har ju IBS, vilket gjorde att hon inte klarade av deras matkultur. Hon bor hemma nu och jobbar på Marknadsfakta, men ska åka till Luxemburg efter jul till en ny hästgård.

Kram och puss!

2009-11-19 @ 00:37:50
URL: http://hannasofiasresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0