Jag har fått lägenhet!

Måste tyvärr vara så att vi har dragit med oss det dåliga vädret från Melbourne, för idag regnar det och är rätt så kallt. Så idag har vi inte gjort så mycket vettigt. Gick en sväng på stan, handlade lite mat och gick tillbaka. Kollade på "Pulp Fiction" i tv-rummet, och käkade sedan lite pasta med tonfisksås. En rätt slappdag, men det känns inte så kul att vara ute när det ändå inte är fint väder.

Och mina kära vänner, jag kan nu meddela att jag har fått lägenhet i Surfers Paradise över jul och nyår!! Jag har ju alltid velat åka tillbaka till Surfers, och det var meningen att jag och Johanna och Mia skulle mötas upp där över jul/nyår för att fira tillsammans. Men nu har ju dom fått sitt jobb i Mount Molloy så dom kommer stanna där över jul och nyår. Så jag tänkte att jag skulle åka till Surfers själv, och när vi var där sist hade ju Johanna och Mia lägenhet där. Så jag frågade Johanna om hon fortfarande hade kvar numret till gubben som hyrde ut, och det hade hon, så jag ringde förra veckan, och han sa att det nog inte skulle vara några problem men att jag ändå skulle ringa en gång till denna veckan.

Så jag slog honom en signal idag och frågade om det gick bra att jag kom om två veckor, och då sa han att det var helt okej och att han kommer och hämtar mig vid busstationen i Surfers. Kostar $110 i veckan att hyra, dvs. sjukt mycket billigare än alla hostel, plus att alla hostelpriser går upp helt sjukt över jul och nyår. Så jag åker dit med nattbussen på söndag den 13:e december, och kommer fram på måndagmorgon på pappas födelsedag. Jag och My var ju där och kollade när Mia och Johanna bodde där, och det är jättefint och fräscht. Är som ett stort hus med flera sovrum, med delat kök och badrum så jag kommer ha mitt egna rum och dela de andra allmänna ytorna med andra. Ligger ungefär där mitt och Mys hostel låg när vi bodde i Surfers så jag känner till området. Är svårt att beskriva hur jävla skönt det känns att jag äntligen har fått lägenhet! Har varit sjukt orolig för att jag inte ska ha nånstans att bo över jul och nyår eftersom priserna går upp så överjävligt, och det känns så jäääkla skönt just nu!! Så om två veckor befinner jag mig i min lilla lya i Surfers Paradise!

Pratade med mamma i telefon igår och hon efterfrågade lite bilder på julpynt, och jag hittade en hemskt... ehm... fin julgran ute på stan idag, haha!

Kramar och pussar!

En julgran gjord av 7000 återvunna PET-flaskor!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0