Livsteckens-uppdatering

Skriver det här inlägget för att ni ska få veta att jag lever, haha! Inga bilder är tagna och inget überspännande att rapportera, utan mest en livsrapport.

Slutade dock med att vi trots allt gick ut i torsdags. Var Ladies Night på ett uteställe, så det var gratis inträde för alla brudar och gratis "champagne" hela kvällen. Champagnen serverades av två sliskiga chipendales med fluga runt halsen, och champagnen i sig smakade kolsyrat fulvin (typ Goon). Hade jättetrevligt hela kvällen, men jag och Mia fick agera mamma till våra två andra resekompanjoner då det blev lite för mycket alkohol för deras del. En fördel för mig dock, då jag fick himla mycket träning.
1. Gå till klubben
2. Dansa, dansa, dansa
3. Gå hem med My
4. Gå tillbaka till klubben
5. Gå hem med Johanna och Mia

Dagen efter servade jag dessutom frukost på sängen åt fyllekajorna My och Johanna och gick sedan och inhandlade diverse onyttigheter då jag samtidigt fick en promenad på en halvtimme. Bra gjort, Hanna-Sofia! Även fast jag inte var bakis igår låg jag i sängen hela dagen och kollade på film. Var perfekt ligga-i-sängen-och-slappa-dag eftersom det regnade hela dagen. Är ju regnperiod här i Cairns nu, så det kommer några skurar lite då och då. Är dock väldigt skönt när man ligger vid lagunen och det börjar duggregna lite så att man blir svalkad. Kvällen avslutades med film och snarre på hostelrummet.

Idag har vi inte gjort något vettigt förutom att bättra på brännan vid lagunen. Imorse gav jag mig dock fan på att jag skulle börja med sit-ups igen, vilket jag av nån anledning slutade med när jag lämnade familjen. Men istället för sit-ups lärde jag mig benlyft av My. Ni kanske redan vet vad det är, men man ligger raklång på golvet, håller i sig i något med armarna (en säng, sängbord osv.) och har benen raklånga och lyfter dom 45 grader upp och ner, utan att nudda marken. Jag har testat detta förut, men jag verkligen plågade mig själv imorse, för jävlar i mig vad jobbigt det är. Så nu sitter jag här med en redig träningsverk i magmusklerna. Bra gjort igen, Hanna-Sofia!

Ska väl kanske sluta skriva "tror inte att det blir utgång ikväll" för det verkar som att varje gång jag skriver det, så går vi ut, haha! Har faktiskt ingen aning om vad vi ska hitta på ikväll. Nu är det dock bara 4½ dag kvar tills jag far och flyger iväg till Darwin. Är väldigt peppad måste jag faktiskt säga. Ska bli spännande att resa själv, trots att det såklart ska bli trist att skiljas åt. Ska bli kul att se en annan stad och få klara sig solo.

Hoppas ni har det bra därhemma. Jag har det som vanligt über!
Pussar och kramar ♥

Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0