Melbourne

Efter flera dagar av positiva överraskningar i Adelaide kan jag ju bara säga som så - Idag är INGEN bra dag! Befinner oss nu i Melbourne och det har varit väldigt få positiva händelser under dagen. Dagen började då med att jag klev upp 03.50, upp på toaletten, sminka mig och packa i ordning. Fick i mig två nektariner och två bananer innan vi tog bussen till flygplatsen. Nåt positivt var väl då att busschaufförens biljettmaskin var trasig så vi fick åka gratisbuss. $2 insparat, weiho!

Kom till flygplatsen strax innan 05.30, checkade in och tog oss till ett café. Christopher hade inte käkat så han tog sig en macka och en kaffe och jag en överprizad juice. Vid 06.15 boardade vi planet och när jag satte mig ner på min plats kände jag tröttheten komma över mig. När vi hade lyft somnade jag nästan på en gång, men vaknar otaliga gånger av att en (ursäkta språket) jävla störig kinesjävel sparkar mig i ryggen, hela hela hela tiden! Jag var för trött för att ens orka prata så jag sa faktiskt inte till henne. När vi skulle landa då, hade jag pluggat ur iPoden och lagd poden och sladden synliga i knät så att det syntes att jag inte hade den i. Men trots detta blir jag klappad på armen av en väldigt feminin manlig flygvärdinna. "Du måste stänga av den där". Jag svarar inte utan visar honom bara ilsket att jag inte har den ikopplad. "Ja men du kan ändå inte ha pluttarna i, du måste ta ut dom". Men. För. Faan.

Landade in till ett fuktigt, regnstänkt Melbourne. Inte bara det att det var dåligt väder, utan vi var också tvungna att gå från banan in till terminalen, som inte ens var en terminal, utan typ en barack med bajamajor. Rullbandet var mitt på asfalten och allting kändes tillfälligt uppsatt. Tog sedan en shuttlebuss på $16 (!) in till stan. Blir avsläppta vid tågstationen, och vandrar sedan i ca. 20 minuter tills vi hittar vårat hostel. Hostelet är rätt så fräscht, men det sjönk redigt i våra ögon när vi upptäckte att köket är pyttelitet och att du måste lämna $20 i deposit om du vill låna en kastrulljävel! Förbannad är det ordet som kunde beskriva mig. Man måste ju passa på sin lilla kastrull som en hök, bara för att ingen annan ska norpa åt sig den och man ska bli av med $20.

Öste sedan ut på stan för att hitta en supermarket, och vi frågade en av tjejerna i receptionen efter närmsta väg. Hon var från Holland, så riktig engelska kunde hon ju inte. Så kärringjäveln sa ju helt fel väg åt oss och gjorde att vi gick vilse. Hittade dock Melbourne Central Station, som faktiskt inte är en centralstation för tåg eller buss, utan ett shoppingcenter. Hittade Coles, så jag inhandlade havregryn, mjölk, nudlar, frukt, cocktailtomater och avocado. Sen var vi redo och gick tillbaka till hostelet för att äta. Käkade min vanliga "frukost" vid 12-tiden, dvs. ägg och kaviarmackor och gröt med lingonsylt. Gick sedan upp på hostelrummet och la oss och sov i två timmar. Var som en klubbad säl och hörde inte om nån människa ens kom in i rummet när vi sov.

Vaknade som sagt två timmar senare. Gick upp och duschade, käkade nudlar och pallrade oss sedan iväg i regnet för att hitta ett McDonalds för lite Internet. Tro fan att vi hittar två stycken, och det första har inget trådlöst Internet alls och på det andra funkar det inte. Går vidare och öser in på ett café för en snabb chailatte och ser sedan ytterligare ett McDonalds där det som tuuuur är funkar.

Förlåt för min extremt irriterade ton idag, men den här dagen var ingen bra dag. Hoppas att det blir ett lite mer jolly inlägg imorgon när vi förhoppningsvis har hittat hur vi ska ta oss till Ikea. Ikea piggar alltid upp!

Första intrycket av Melbourne är att det är regnigt och jävligt och inge kul alls. Förhoppningsvis ändrar jag mig tills imorgon.

Pussepuss!

Kommentera här!
Postat av: Daniel

Haha va?

2009-11-26 @ 19:19:41
Postat av: Hanna-Sofia

Daniel: Ja du, det undrar jag med. Hejdå, Andreas!

2009-11-27 @ 09:40:45
URL: http://hannasofiasresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0