Perth Zoo

Ja då har man testat på Perth Zoo! Funderade på igår vad vi skulle roa oss med idag och det stod mellan Perht Zoo och Aquarium of Western Australia. Klev upp imorse, duschade och käkade frukost bestående av knäckebröd med ägg och kaviar och havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk. Helt underbart.

Öste iväg in till stan och till en informationsdisk och frågade hur man skulle ta sig till de olika ställena. Om vi skulle till Akvariet var vi tvungna att först ta tåg och sen byta till buss och dessutom var det dyrare inträde än till zoot. Till zoot behövde man bara ta en färja över till South Perth, så det var rätt givet vad vi valde. Tog färjan över som kanske tog max 10 minuter och hittade zoot på en gång eftersom det ligger rätt nära hamnen.

Och eftersom jag då har varit på Australia Zoo så hade ju jag inte så jättehöga förväntningar på stället eftersom jag vet att Australia Zoo räknas som ett av de bästa i värlen. Men Perth Zoo var faktiskt helt okej. De hade många djur som dom inte hade på Australia Zoo, bland annat apor, zebror, björnar, noshörningar, lejon etc. Ett stort minus var dock att utanför många burar och inhängnader stod det att det just för tillfället inte fanns några djur där inne. Och det var inte bara på en eller två ställen, utan det var många djur vi blev utelämnade faktiskt. En cool grej vi fick veta var att det berömda fotot giraffkyssen faktiskt är taget på Perth Zoo. Tog bild på det som ni kan se nedan.

Var inte så länge på zoot eftersom vi tyckte att vi hade sett det vi ville plus att vi var lite sega så vi gick ut därifrån och tog en promenad på strandpromenaden innan vi tog färjan tillbaka till stan igen. Hittade sen en Discount Bookstore där jag inhandlade en bok om Steve Irwin, som hans fru har skrivit nu efter hans död, och Christopher inhandlade en biografi av Walt Disney. Gick sedan och handlade lite frukt och sen tillbaka till hostelet. Dessutom såg vi en kändis på färjan från South Perth! Ni har ju självklart ingen aning om det är, men det var skådespelerskan Jessica Marais från en jätteberömd australiensisk tv-serie som heter "Packed to the Rafters". Lite lustigt att man har sett en kändis, hoho!

Och nu mina kära vänner! Nu har jag bokat hemresa!!!Nu kan jag äntligen säga att jag kommer hem till Sverige den 26:e februari! Flyger från Sydney den 25:e februari och mellanlandar i Abu Dhabi och Bryssel och landar in i Göteborg på eftermiddagen fredagen den 26:e. Känns så jäkla skönt att jag vet när jag kommer hem och jag antar att det är skönt för er att veta också. Så nu vet ni när ni får hem mig, hoho!

Ikväll blir det film och Marabouchoklad.
Puss puss!

Perth City från South Perth

Hej Perth Zoo!

Två skinkar

Asfet pytonorm

Pingviner!

Hej hej

Så sjukt söta, hah!

Oj oj oj

Chillad björn

Orangutangen ville bygga bo, haha!

Apor

Zebra

Giraffpussen

Noshörningar

Lejon

Skön stil

I väntan på färjan på väg tillbaka till Perth
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0