Sista dagen i Perth

Sista dagen i Perth innan det bär av mot Adelaide imorgon. Har ju gjort allt vi har velat här, så idag var egentligen bara en extradag. Var dock jättefint väder när vi vaknade idag så jag har haft shorts på mig hela dagen istället för leggings jag har haft tidigare. Gick ut på stan och kollade lite i butiker på förmiddagen idag. Jag inhandlade ett nagellack och Christopher lite kläder. Visste inte vad vi skulle hitta på, men vi kom på att när vi är i Perth så måste vi ju ha sett havet, så vi nosade rätt på den bussen som gick ut till stranden och åkte i ca. 20 minuter innan vi kom dit. Hoppade av och gick promenad längs stranden och åkte sedan bussen tillbaka efter ca. en halvtimme senare.

Hade som plan att vi skulle käka middag på Ikea, men så kom vi på att det är ju trots allt söndag och att bussarna inte går lika ofta, plus att dom troligen stänger köket lite tidigare än när själva varuhuset stänger. Så Christopher bjuppade mig på en Subba innan vi gick tillbaka till hostelet.

Åker som sagt till Adelaide imorgon och även fast planet går vid 9.20, måste vi ändå ta oss härifrån hostelet vid 7.00. Skulle egentligen ta en shuttlebuss dit, men tydligen tar det över en timme att åka till flygplatsen med den eftersom den åker runt till alla hostel i hela stan och hämtar upp. Shuttlebussen skulle kosta $25 medan en taxi på 20 minuter kostar typ $30. Tyckte att det var mer värt att betala de extra dollarna så vi beställde en taxi tills 06.50 imorgonbitti.

Perth är en helt okej stad faktiskt. Var inte som jag trodde att det skulle vara, utan trodde att det skulle vara mer som Surfers, att själva stan skulle ligga vid havet, och även att det skulle vara mycket varmare. Men jag tror att Perth är mer en stad som du ska jobba eller plugga i, istället för att åka hit på semester. Det finns väl egentligen inte så mycket annat att göra än att shoppa och fika på stans hundratals caféer. Känns dock kul att ändå ha varit här så man har fått se stan. Har inte hört nånting alls om Adelaide så det blir spännande att se vad den stan har att erbjuda.

Jäklar vad jag har varit bra på att uppdatera de senaste dagarna förresten. Haha! Hoppas ni hinner med att läsa. Vill ju så gärna att ni ska veta vad jag gör här.

Hoppas allt är bra med er hemma. Jag har det bra här och jag trivs!
Kramar och pussar

P.s. Ni som inte har läst mitt förra inlägg, gör det, eftersom jag har skrivit nånting av intresse längst ner.

Jordgubbar i solen

Beachen
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0