Sista middagen

Ja då har de sista fyra av oss avnjutit en sista middag tillsammans. Som tur är så tog vi pizzapicknicken förra veckan när Christopher åkte, eftersom det började spöregna på eftermiddagen idag. Tänkte att vi skulle lyxa till det idag så vi valde ut en grekisk restaurang som vi traskade till idag. Lustigt nog hette restaurangen "Fetta's Taverna", haha! Käkade i alla fall tzatziki med bröd till förrätt och kyckligsouvlaki till varmrätt. Tänkte också lyxa till det med efterrätt, men vi måste ha valt enda restaurangen i hela stan som inte hade några efterrätter. Så efter vi hade käkat gick vi till ett café och åt diverse bakelser. Efter detta var vissa andra (dvs. alla utom jag) sugna på McDonaldsglass så vi stannade till där innan vi traskade hem i regnet.

Under dagen idag har vi inte gjort så mycket eftersom det har varit mulet väder hela dagen. Regnperioden här uppe i norr börjar i mitten av november, så det är nu det har börjat regna på riktigt och inte bara en liten skur om dagen som det var när vi först kom hit. Lite tråkigt att man inte har kunnat vara ute och hitta på nånting när det bara har regnat hela tiden, men vi fick i alla fall en mycket trevlig kväll. Så nu sitter jag här med datorn i knät och min mage är helt uppsvullen av massa god mat.

Bokade i alla fall lite grejer idag. Bokade resan från Darwin nu på tisdag, den 17:e, och då flyger jag till Alice Springs. Och eftersom Alice Springs ligger mitt ute i öknen känner jag inte för att vara där så länge. Så jag har bara bokat in mig på två nätter där. Kommer dit på eftermiddagen den 17:e, och på onsdag den 18:e har jag bokat in mig på en endagstur med buss till Ayers Rock. Sen lämnar jag Alice Springs på torsdag den 19:e, och flyger då till Perth. Har ännu inte bokat nåt hostel i Perth eller bokat nån resa därifrån, utan tänkte ta det när jag är i Darwin. Så nu har pengarna gått åt som smör de senaste dagarna, men nu har jag i alla fall bokat de dyraste flygresorna, dvs. dom till och från Alice Springs. Vilket då är speciellt riktat till er, mor och far, eftersom det är ni som har tillgång till mina konton, så om ni undrar vart alla pengar har tagit vägen. Fick lägga en peng på den dagsturen till Ayers Rock också men som sagt så är Ayers Rock enda anledningen till varför jag vill åka till Alice Springs över huvud taget.

Nu återstår det bara att packa det sista innan jag flyger och far iväg imorgon. Åker transferbussen från hostelet imorgon vid 10.00 och mitt flyg till Darwin avgår vid 12.45. Ni får vänta och se med spänning på mitt nästa inlägg, om jag har klarat att ta mig till Darwin, hoho!

Puss och godnatt!

Middag på Fetta's!

Hej hej! (Nej, jag har inte gått och blivit asfet i ansiktet, det är bara som det ser ut)
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0