Airlie Beach

Hälsningar från Airlie Beach! Åkte nattbussen från Agnes Waters i torsdagskväll och bussresan upp hit tog ca 10 timmar. Var framme vid 6.30 på morgonen och fick transfer till vårat hostel som ligger ca 2 km från stan. Känns lite som en stugby där vi bor just nu, eftersom vi har en egen liten stuga med fem sängar, kök och toalett. Har egen uteplats också samt egen hängmatta, så det är helt perfekt.

Jag och My kom fram före dom andra igår så vi käkade frukost på hostelet (gratis frukost här, sweet!) och sen gick vi och la oss. Vaknade ett par timmar senare när dom andra kom. Slappade hela morgonen och förmiddagen, men sen gick vi och handlade lite och kollade in alla feta båtar i hamnen. Båten (eller fartyget enligt min mening) som jag har på bild nedanför tillhör tydligen en mångmiljonär från USA vid namn Tom Black. Inte för att det sa mig så mycket, men tydligen är han rätt känd inom försäljningsbranschen, så jag har sett en kändis båt, haha! Traskade sedan tillbaka och jag och Christopher var über och gjorde tacos. Så jävla gott! Sen goonade vi hela kvällen men jag var så sjukt trött efter bussresan och hade inte sovit så mycket, så jag orkade inte följa med ut på krogen.

Vaknade vid 7.30 imorse av att jag var hungrig och ville utnyttja gratisfrukosten så alla pallrade sig upp och käkade. Degade lite här först innan vi gick till stranden. Eller stranden och stranden... Eftersom vi är så långt norrut nu och risken för dödliga jellyfish (maneter) är sjukt stor så är det inte så säkert att bada i havet. Men det finns i alla fall en lagun, liknande den som finns i Brisbane, dvs. en stor pool som ligger vid havet som man kan bada i. Så vi la oss vid lagunen och har legat där och solat hela dagen. Och det märks så sjukt tydligt att vi är längre norrut nu, dvs nära ekvatorn, eftersom solen tar så sjukt mycket mer här. My har bränt sig som fan och ser ut som en stor kräfta, haha! Själv måste jag nästan ha gener från Afrika eftersom jag är i princip svart. Mor och far, är det nåt ni har glömt att berätta för mig kanske? Hah!

Sitter just nu på Hungry Jack's (typ Burger King) och utnyttjar deras gratis trådlösa Internet. Ikväll ska vi Goona och jag ska försöka ta mig ut på krogen eftersom jag som sagt var för trött igår. Jag har det hur bra som helst här och jag lever livet med allt vad det innebär. Helg varje dag! Åker förresten på en tredagars seglingstur ut till Whitsunday Islands på måndag, och jag vet inte om jag kommer kunna Interneta nånting imorgon, så annars blir det uppdatering igen nästa vecka.

Bilder från Airlie Beach följer.

Puss puss puss!

Våran lilla stuga i Airlie Beach

Fjortisbild!!

Airlie Beach

På promenad

Fetingbåt!

Airlie Beach

Lagunen
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0