Hervey Bay

Sista dagen i Hervey Bay för våran del. Som ni förstår så rör vi på oss rätt mycket men det är väldigt lätt att bli uttråkad när man ändå gör samma sak hela tiden, dvs. stranden.

Johanna, Christopher och Mia anlände strax efter 21 i onsdagskväll hit till Hervey Bay och då tog vi det bara lugnt eftersom alla var rätt sega efter bussresan. I torsdags gick vi ner till stranden för att kolla in vad för typ av strand Hervey Bay har att erbjuda. Visar sig att det knappt är en enda människa på hela stranden, även fast den är rätt lång. Är sandstrand, men eftersom högvattnet går enda upp till strandpromenaden så är sanden fuktig hela tiden. Men men, vi gick en bit och la oss sedan ned och gick sedan för att känna på vattnet. Vattnet var jättevarmt, men det var väldigt grumligt eftersom sanden i vattnet var typ gråaktig och lerig. Lite läskigt att gå ut i vattnet när man inte ser botten, eftersom var och varannan meter så var det jätteslemmiga alger. Var även jättelånggrunt så det blev kärringdopp för våran del.

Trots alkoholförbud på rummet och straffet var vräkning från hostelet, så goonade vi på kvällen på rummet. Men vi blev väldigt snabbt uttråkade så vi släckte ner i rummet och lekte mörkerkurragömma, haha! Är i ett rum med åtta sängar, men det är bara vi fem här så därför kunde vi leka bäst vi villeLite senare gick vi ner till en parkering vid stranden och lekte Dunken, dvs. dunk-kurragömma. Folk kollade väldigt konstigt på oss när vi sprang omkring på parkeringen med Goon i våra vattenflaskor, haha! Hade väldigt roligt dock. Hittade oss en liten vän, som vi döpte till Ernie. Var ett djur som liknade en blandning mellan en råtta och en apa, och vi vet fortfarande inte vad det var för djur. Han var dock jättetam och ville komma fram och nosa på oss.

Idag tog vi oss en sväng in till "stan" med hostelets minibuss bara för att kolla lite. Hittade inget intressant så vi tog oss en promenad tillbaka och på vägen hittade vi lustiga träningsmaskiner längs stranden som vi roade oss med. Tog sedan och bokade en tredagars tur till Fraser Island, dit vi då åker imorgon. Resan vi bokade inkluderade även tur till Whitsunday Islands, som ligger typ 13 timmar härifrån, men det är öppet bokningsdatum på den resan så därför har vi inte bokat något dit ännu. Fraser Island är världens största sand ö, och den fjärde största ön utanför Australiens kust. Eftersom ingen av oss är över 21 så får vi ju tyvärr inte köra egen bil, trots att alla har körkort, men man måste vara över 21 för att köra hyrbilar. Men vi åker i alla fall en grupp på 13 personer, det är vi fem, en österrikare och sju canadensare. Åker färja till Fraser Island och sen har vi som sagt tre dagar och två nätter att spendera hej vilt. Gick och handlade mat till hela gruppen tidigare, där notan slutade på ca. $250. Alla la $20 var, och så fick man köpa egen alkohol. Goon och Forex blev det för oss, så klart!

Åker vid 9 imorgon bitti och är tillbaka på måndag eftermiddag, då vi åker upp till Bundaberg. Hade tänkt  kolla på lite jobb där, så vi får se om vi hittar något och därmed se hur länge vi stannar där. Men bara så att ni vet så funkar inte mobiler på Fraser Island, därför kommer det vara lite radioskugga från min del tills på måndag.

På tal om inget så har mina sårskorpor på ryggen efter min longboard crash trillat av så jag har 4 stora rosa fläckar längs ryggraden. Assnyggt! Eller inte... Men men, bjuder på lite bilder från de senaste dagarna. Får se om vi har Internet på hostelet i Bundaberg. I sånna fall hör ni kanske nåt av mig på måndag eller troligast tisdag.

Pussar och kramar!

Hervey Bay

Hoppkort!

We love the Goon

Slap the Goon!

Bästa t-shirten

Dunk-kurragömma

Ernie!

Nån som vet vad det är för djur?